Architektúra auta je postavená na platforme AmpR Medium s pohonom zadných kolies, ktorú využíva napríklad Nissan Ariya, ale tiež elektrický Megane a Scenic. Renault zdôrazňuje, že tieto základy sú navrhnuté tak, aby okrem elektromotorov a batérií mohli využívať tiež palivový článok a vodíkové nádrže a presne tento typ techniky nájdete aj v novom koncepte.

Jeho základom je elektromotor s výkonom 160 kilowattov, teda 218 koní, pričom automobilka z jeho konštrukcie zámerne vylúčila drahé vzácne kovy. O napájanie elektromotora sa stará pomerne malá trakčná batéria typu NMC s kapacitou 40 kilowatthodín, čo by stačilo maximálne na niekoľko stoviek kilometrov, lenže Emblème má v zálohe vlastnú malú elektráreň.

Jej úlohu samozrejme supluje kompaktný palivový článok s výkonom 30 kW, ktorý podľa Renaultu pracuje so nízko-uhlíkovým, teda zeleným vodíkom. Nádrže sú schopné uskladniť ho 2,8 kilogramu, pričom tankovanie trvá menej ako 5 minút. Francúzi tvrdia, že táto zostava dokáže uraziť 1000 kilometrov rovnako rýchlo ako konvenčný automobil so spaľovacím motorom. Bez nabíjania totiž auto zvládne 350 kilometrov.

Emblème má pritom pri dĺžke 4,80 metra a rázvore 2,90 metra pohotovostnú hmotnosť 1750 kg, čo je o dosť menej ako nepatrne menší Scenic E-Tech, ktorý v závislosti na výbave váži 1842 až 1918 kilogramov.

Pokiaľ ide o emisie, Renault hovorí, že celkový súčet CO2 Emblème je – počas celej jeho predpokladanej životnosti 200 tisíc kilometrov – je 5 ton. Pritom pre elektrický Megane je to 24 ton a v prípade modelu Captur vychádza podľa automobilky až na 49 ton.

Vysokej efektivite auta pomáha tiež slušná aerodynamika (vyvíjaná v spolupráci so špecialistami tímu Alpine F1) s koeficientom odporu Cd 0,25, ktorý sa návrhárom podarilo dosiahnuť okrem iného nahradením konvenčných spätných zrkadiel kamerovým systémom, aktívnym difúzorom, takmer kompletným zakrytím diskov kolies, stieračmi ukrytými pod kapotou, elektricky výsuvnými zapustenými kľučkami dverí, vyhladením podvozka a mnohými ďalšími úpravami.

Zvláštnu pozornosť si potom zaslúži nový štylistický smer Renaultu, ktorý na mnohých miestach odkazuje na logo značky – v prednom nárazníku, detailmi diskov, zadnými svetlami a zaujímavá je tiež negatívne sklonená predná časť s panelom pre znak, ktoré vzdialene pripomína Renault 16 z polovice 60. rokov minulého storočia.

O možnej výrobe Emblème Renault zatiaľ nič nehovorí, koncept však bude čoskoro verejne vystavený v rámci blížiaceho sa parížskeho autosalónu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Renault