Názov pochádza zo španielskeho slova pre oheň, či tým však mali Francúzi značiť rýchlosť alebo „výbušnosť“ modelu, netuším. Kupé vychádzalo z bežného Renault 18, s ktorým zdieľal podlahu a hnacie ústrojenstvo. Podvozkové časti neskôr dokonca zakomponovali aj do väčšieho Renaultu 25. Zadná tuhá náprava bola vedená v pozdĺžnych ramenách.
Francúzske Porsche
Dizajn bol veľmi zaujímavý, s preskleným otváracím zadným oknom trochu dokonca pripomínal Porsche 924. Motor bol síce umiestnený pozdĺžne pred prednou nápravou, no poháňal predné kolesá. Podobných modelov mal Renault v tom období niekoľko. To však jednoznačne neprospievalo jazdným vlastnostiam, celý motor pred prednou nápravou zbytočne zaťažoval len prednú nápravu a automobil bol, podobne ako dobové Audi, veľmi nedotáčavý.
Fuego mohlo byť veľmi dobre vybavené, v príplatkovej výbave nechýbala klimatizácia, diaľkovo ovládaný centrál alebo plátenná strecha Webasto. Ponuka motorov bola rozsiahla, od najslabšej benzínovej 1,4 s 47 kW (64 k) po 2,2-litrový štvorvalec s 75 kW (102 k), ktorý mal už aj katalyzátor.
Ani to však nebola najvýkonnejšia motorizácia. Tou bola preplňovaná 1,6-ka označovaná ako Turbo s 97 kW (132 k) a 200 Nm. Na 100 km/h zrýchlil za 9,5 sekundy a dokázal ísť 200 km/h. Ako jediné Fuego sa mohlo tiež pýšiť zadnými kotúčovými brzdami.
V roku 1982 prišla novinka v podobe preplňovaného vznetového 2,1-litrového štvorvalca ako Turbo D. Táto verzia spravila z Fuega najrýchlejšie sériovo vyrábané vznetové kupé. Motor dosahoval 65 kW (88 k) a dokázal ísť 175 km/h. Aj keď mal menšiu spotrebu ako benzínové verzie, veľkú obľubu si nezískal. Dnes je to veľmi jedinečná verzia.
Predaj Fuega skončil začiatkom roka 1986, keď už viac ako rok zo strany zákazníkov klesal záujem. Celkovo vyrobili 265 257 modelov. Stretnúť dnes Fuego, čo i len na nejakom zraze youngtimerov, je umenie, väčšina z nich totiž padla za obeť oranžovému moru.
Ak by sme chceli pozrieť do budúcnosti a spoznať nasledovníka, také jednoznačné to nie je. Mohol by ním byť Megane Coupe, ale skôr väčšia Laguna Coupe. Model Avantime by som sem veľmi nezaraďoval.
Dnes je situácia s Fuegom veľmi rozpačitá. Pre nie veľký záujem zo strany kupujúcich stojí model na odsunutej koľaji, a tak aj pekné kúsky sa dajú nájsť prakticky za drobné. Avšak treba hľadať. Na celom portáli mobile.de som našiel až 3 Fuega, najlacnejšie za tisícku a pritom vo veľmi peknom stave. To najdrahšie za 9-tisíc je na druhej strane rebríčka, avšak je to GTX s 81 kW (110 k) a také Capri či Scirocco je cenovo úplne inde. Takže kto chce mať zaujímavý youngtimer, ktorý nenájdete na hocijkakom zraze, Fuego môže byť tajný tip.
Zdroj foto: Renault