Hybridná technológia nie je žiadnou novinkou, Toyotu ju vyvíja už viac ako 20 rokov. Francúzsky koncern PSA ju ako jeden z mála kombinoval so vznetovou motorizáciou, Renault sa rozhodol tento krok nasledovať a elektromotor spojil so vznetovým motorom dCi.
Spaľovací motor dCi je spojený s 10 kW (13 k) elektromotorom, ktorý pomáha vozidlu pri nízkych otáčkach a nízkej rýchlosti.
Pre najnovší Scénic a Grand Scénic tak prišiel do ponuky hybridný pohon, ktorý však nie je úplne pravým (Full) hybridom. Elektromotor totiž nedokáže poháňať celé auto samostatne, ide teda len o "Mild Hybrid". Renault kombinuje 48 V systém s motorom 1,5 dCi s výkonom 81 kW (110 k).
Hybridný systém spolupracuje s 48 V baterkou
Agregát dCi je spojený s 10 kW (13 k) elektromotorom, ktorý pomáha vozidlu pri nízkych otáčkach a nízkej rýchlosti. Pri spomaľovaní naopak premieňa kinetickú energiu na elektrickú, čím dobíja akumulátor. Ten v oboch modeloch umiestnili do zadnej časti vozidla. V Renaulte Scénic je hneď za zadnými sedadlami a vo väčšom Grand Scénicu v priestore pre náhradné koleso. Z tohto dôvodu tak väčší Grand Scénic nemôže mať vo výbave klasickú rezervu.
Systém nie je "pravým" hybridom, neumožňuje vodičovi jazdu len na elektrinu.
Renault neoznačuje novinku ako plne hybridný systém, nakoľko neumožňuje vodičovi jazdiť výlučne na elektrický režim. V motorovom priestore je ešte konvertor napätia z 48 na 12 V. Renault uvádza šetrenie voči bežnému „dieselu“ na úrovni 8 až 10 % v oblasti spotreby paliva. Systém tiež neuvádza zostatok z kapacity 48 V batérie. Elektromotor je spojený s kľukovým hriadeľom cez remeň a funguje tiež ako štartér a alternátor. Renault vo Veľkej Británii začal ponúkať tento systém za príplatok 1 000 libier, u nás by sa tak mohol príplatok voči bežnej verzii 1,5 dCi pohybovať približne na úrovni 1 000 až 1 300 eur.