Renault doprial svojmu Mégane Coupé-Cabriolet triezve a čisté tvary

Renault doprial svojmu Mégane Coupé-Cabriolet triezve a čisté tvary

Pevná zasúvacia sklenená strecha predstavuje priehľadnú plochu s veľkosťou 0,47 m² (najväčšia v segmente). Pohyb zaťažiteľnej dvojdieľnej strechy je zaisťovaný úplne automaticky elektrohydraulickým mechanizmom. Stlačením príslušného ovládača môže vodič zložiť strechu do 21 s. Zaujímavosťou je fakt, že nástup do vozidla je uľahčený posunutím rámu čelného skla o 10 cm oproti vozidlu Mégane II Coupé-Cabriolet. Celkom príjemným zistením je to, že torzná tuhosť karosérie sa oproti vozidlu Mégane II Coupé Cabriolet zvýšila až o 80 %, a to v polohe kabriolet, tak aj v polohe coupé.

Aby sa každý cestujúci cítil počas jazdy v kabriolete príjemne, je nový Mégane Coupé-Cabriolet vybavený sériovo ponúkanou pevnou sklenenou ochranou proti vetru umiestnenou za opierkami hlavy druhej rady. Tento prvok umožňuje obmedziť hluk pri jazde so štyrmi cestujúcimi až do 90 km/h. Je pripojený k odnímateľnej sieti proti vetru, ktorá sa umiestňuje za predné sedadlá a umožňuje naprosto pohodlnú jazdu  dvoch osôb, a to bez hluku pri akejkoľvek rýchlosti. Renault tvrdí, že v jeho novom vozidle Mégane Coupé-Cabriolet má vodič a traja spolucestujúci komfort zodpovedajúcí sedanu.

Šup a je tam. Strecha sa na novom Mégane Coupé-Cabriolet zloží za približne 21 sekúnd.

Šup a je tam. Strecha sa na novom Mégane Coupé-Cabriolet zloží za približne 21 sekúnd.

Ak si myslíte, že kabroš automaticky znamená aj nepraktický, ste na omyle. Jeho úložný priestor má jednak automatické uzatváranie a jednak má objem 417 dm³ v polohe coupé a 211 dm³ v polohe kabriolet. Taktiež ostatné parametre ako výška prahu (590 mm od zeme) a otvoru (258 mm) v polohe kabriolet hovoria jasnou rečou - na kratší výlet do Monte Carla sa bez problémov zbalíte.

Hlavne takáto bielo čierna kombinácia novému Mégane Coupé-Cabriolet pristane

Hlavne takáto bielo čierna kombinácia novému Mégane Coupé-Cabriolet pristane

Ak vám ide v prvom rade o výbavu, tak vás Mégane Coupé-Cabriolet určite nesklame. V ponuke je totiž skutočne siahodlhý zoznam vecí:

•    hands-free štartovanie a uzatváranie auta pomocou hands-free karty,
•    automatická elektronická parkovacia brzda,
•    automatická dvojzónová klimatizácia s 3 režimami (soft-auto-fast),
•    natáčacie bi-xenónové svetlomety,
•    kombinovaný digitálny/analógový prístrojový panel,
•    audio 3D sound od Arkamys® s Plug&Music (USB, mini-jack plug),
•    vstavaný navigačný systém Carminat TomTom®,
•    programovanie niektorých funkcií (nepretržité denné svietenie, hlasitosť výstražných signálov parkovacích senzorov).

Renault Mégane Coupé-Cabriolet hore bez ako kabriolet

Renault Mégane Coupé-Cabriolet hore bez ako kabriolet

Motorová paleta poteší vyznávačov benzínu, ale aj nafty. Začnime teda benzínom ktorý môžete mať v dvoch verziách:
- 1.6 16v 110 koní, 6st. manuálna prevodovka
- TCe 130, 6st. manuálna prevodovka

Ak je vám bližší klepot dieslov, ich ponuka je ešte štedrejšia (všetky spĺňajú normu Euro 5):
- dCi 110 FAP, 6st. dvojspojková automatická prevodovka EDC +  6st. manuálna prevodovka
- dCi 130 FAP, 6st. manuálna prevodovka
- dCi 160 FAP, 6st. manuálna prevodovka

Renault Mégane Coupé-Cabriolet so strechou ako kupé

Renault Mégane Coupé-Cabriolet so strechou ako kupé

Určite ste pri zozname motorizácií spozorneli pri jednej novinke v ponuke Renaultu - dvojspojková automatická prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch). Čo to teda zač EDC prevodovka? Podľa oficiálneho materiálu Renaultu sa je táto "dvojspojková automatická prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch) so 6-stupňovým prevodom súčasťou priania spoločnosti Renault spojiť komfort, radosť z jazdy a šetrnosť k životnému prostrediu. Vychádza z technológie s dvojitou spojkou Dual Clutch Transmission, ale svojím prevedením dáva skutočne najavo, že došlo k opusteniu tradičných automatických prevodoviek" Hm, čo to teda znamená? Asi toľko, že emisie CO2 a spotreba sú porovnateľné s hodnotami získanými z vozidiel vybavenými manuálnou prevodovkou ale hlavne ide o rýchle a plynulé automatické zmeny prevodu či okamžité reakcie na podnety vodiča. Veľmi sa teda tešíme hlavne na priame porovnanie s nemeckou konkurenciou pod názvom DSG.

Interiér je veľmi podobný tomu, aký nájdete aj v iných Meganoch. Teda dobre navrhnutý a kvalitne vyrobený.

Interiér je veľmi podobný tomu, aký nájdete aj v iných Meganoch. Teda dobre navrhnutý a kvalitne vyrobený.

Renault je v posledom čase známy najmä ako líder v oblasti bezpečnosti, takže aj tu si môžete byť istý, že dostane len to najlepšie pre vašu bezpečnosť. Hlavné prvky pasívnej bezpečnosti nového Méganu Coupé-Cabriolet sú :


•    programovaná štrukturálna deformácia navrhnutá s cieľom chrániť kabínu – a teda cestujúcich – v prípade prevrátenia, vďaka zosilneniu stĺpikov čelného skla, bočných strán, prahov a podlahy.
•    automatické zapojenie pyrotechnických rámov pri prevrátení by malo prísť v prípade detekcie hroziaceho prevrátenia príslušnými senzormi,
•    bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi sily,
•    adaptívne predné airbagy,
•    dvojobjemové hlavové/hrudné/panvové bočné airbagy,
•    airbagy proti podkĺznutiu nachádzajúce sa v predných sedadlách,
•    senzory bočného nárazu,
•    hlavové opierky s ochranou proti hyperextenzii krku,
•    systém upevnenia detskej sedačky Isofix  na zadných sedadlách.

K ďalšej bezpečnostnej výbave môže zaradiť aj:

•    ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily,
•    asistent pri núdzovom brzdení,
•    ESC s kontrolou nedotáčavosti.
•    kontrolka nezapnutých bezpečnostných pásov na predných sedadlách,
•    systém monitorovania tlaku v pneumatikách,
•    bi-xenónové svetlomety s funkciou natáčania do zákruty,
•    automatická aktivácia svetiel,
•    dažďový senzor,
•    tempomat s obmedzovačom rýchlosti


Nový Mégane Coupé-Cabriolet bude mať svoju svetovú premiéru na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve dňa 2. marca 2010. Taktiež bude vystavený v Ateliéri Renault na Champs-Elysées N°53 v Paríži, vo Francúzsku.

zdroj: Renault Slovensko