Koncept Mégane eVision je pre automobilku viac než len obyčajná štúdia, ide o predobraz budúceho elektrického kompaktu, ktorý má obsadiť najpredávanejší segment elektromobilov – nízke hatchbacky s praktickým vnútorným priestorom. Odborníci totiž práve tomuto druhu elektrických áut predpovedajú najintenzívnejší rozvoj. S nástupom elektromobility má dôjsť k postupnému útlmu klasických SUV tak ako ich poznáme dnes, stále dôležitejšiu úlohu budú totiž zohrávať aerodynanika a hmotnosť. Toto pred časom avizoval aj koncern Volkswagen, keď ústami svojho šéfa tlmočil správu, že ľudí naučia jazdiť v nízkych a efektívnych autách. Renault len potvrdzuje, že bez vetra sa ani lístok nepohne a niečo na tejto prognóze skutočne bude.

Pohotovostná hmotnosť elektrického Mégane eVision je 1650 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Najlepšie baterky na trhu

Novinka použije úplne novú aliančnú platformu CMF-EV určenú pre elektromobily všetkých značiek aliancie Renault-Nissan a práve elektrický Mégane by mal byť prvý, kto ju dostane do sériovej výroby. Jej esom v rukáve by mala byť nová generácia ultratenkých trakčných batérií s hrúbkou len 110 mm. Tá umožní znížiť ťažisko auta a návrhárom otvára širšie možnosti usporiadania a vytvorenia jeho vnútorného priestoru. Renault má ambíciu poslať na trh najpriestrannejší elektromobil svojho segmentu, vonkajšími rozmermi 4210 x 1800 x 1505 mm pritom nebude nijako vytŕčať z davu a aj v husto obývaných aglomeráciách by si mal zachovať potrebnú obratnosť. Rázvor osí kolies je 2700 mm a sériové auto by malo, rovnako koncept, používať 20-palcové disky kolies. V prípade konceptu eVision ich konštruktéri obuli do pneumatík Continental s rozmermi 245/40 ZR20.

Na rýchlonabíjačke s výkonom 130 kW sa ultratenké batérie nabijú na dojazd 200 km za 30 min nabíjania.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Športový vzhľad konceptu nie je tak celkom samoúčelný, predstavuje totiž budúcu najvýkonnejšiu verziu celého modelového radu. Jej trakčný elektromotor má 160 kW (218 k), krútiaci moment 300 Nm, z 0 na 100 km/h sa dostane za 8 s, na rozdiel od VW ID.3 poháňa predné kolesá a akumulátory s kapacitou 60 kWh budú schopné prijímať prúd z rýchlonabíjačky s výkonom až 130 kW. Normovaný dojazd takto motorizovaného konceptu je 450 km (WLTP).

Ako prezradil šéf Renaultu, Luca de Meo, auto je na 95 % sériové a už budúci rok uvidíme jeho finálnu sériovú verziu. V roku 2021 má zároveň začať aj jeho sériová výroba.