Koncept Mégane eVision je pre automobilku viac než len obyčajná štúdia, ide o predobraz budúceho elektrického kompaktu, ktorý má obsadiť najpredávanejší segment elektromobilov – nízke hatchbacky s praktickým vnútorným priestorom. Odborníci totiž práve tomuto druhu elektrických áut predpovedajú najintenzívnejší rozvoj. S nástupom elektromobility má dôjsť k postupnému útlmu klasických SUV tak ako ich poznáme dnes, stále dôležitejšiu úlohu budú totiž zohrávať aerodynanika a hmotnosť. Toto pred časom avizoval aj koncern Volkswagen, keď ústami svojho šéfa tlmočil správu, že ľudí naučia jazdiť v nízkych a efektívnych autách. Renault len potvrdzuje, že bez vetra sa ani lístok nepohne a niečo na tejto prognóze skutočne bude.
Pohotovostná hmotnosť elektrického Mégane eVision je 1650 kg.
Najlepšie baterky na trhu
Novinka použije úplne novú aliančnú platformu CMF-EV určenú pre elektromobily všetkých značiek aliancie Renault-Nissan a práve elektrický Mégane by mal byť prvý, kto ju dostane do sériovej výroby. Jej esom v rukáve by mala byť nová generácia ultratenkých trakčných batérií s hrúbkou len 110 mm. Tá umožní znížiť ťažisko auta a návrhárom otvára širšie možnosti usporiadania a vytvorenia jeho vnútorného priestoru. Renault má ambíciu poslať na trh najpriestrannejší elektromobil svojho segmentu, vonkajšími rozmermi 4210 x 1800 x 1505 mm pritom nebude nijako vytŕčať z davu a aj v husto obývaných aglomeráciách by si mal zachovať potrebnú obratnosť. Rázvor osí kolies je 2700 mm a sériové auto by malo, rovnako koncept, používať 20-palcové disky kolies. V prípade konceptu eVision ich konštruktéri obuli do pneumatík Continental s rozmermi 245/40 ZR20.
Na rýchlonabíjačke s výkonom 130 kW sa ultratenké batérie nabijú na dojazd 200 km za 30 min nabíjania.
Športový vzhľad konceptu nie je tak celkom samoúčelný, predstavuje totiž budúcu najvýkonnejšiu verziu celého modelového radu. Jej trakčný elektromotor má 160 kW (218 k), krútiaci moment 300 Nm, z 0 na 100 km/h sa dostane za 8 s, na rozdiel od VW ID.3 poháňa predné kolesá a akumulátory s kapacitou 60 kWh budú schopné prijímať prúd z rýchlonabíjačky s výkonom až 130 kW. Normovaný dojazd takto motorizovaného konceptu je 450 km (WLTP).
Ako prezradil šéf Renaultu, Luca de Meo, auto je na 95 % sériové a už budúci rok uvidíme jeho finálnu sériovú verziu. V roku 2021 má zároveň začať aj jeho sériová výroba.