Produkcia Meganu so spaľovacími motormi skončila zhruba pred dvomi mesiacmi a v ponuke ostal len elektrický model Megane E-Tech. Ako je potom možné, že si ho opäť môžete kúpiť?
Odpoveď je pomerne jednoduchá. Francúzi totiž stopli hatchback a kombi, lenže sedan GrandCoupé sa stále vyrába v továrni v tureckej Burse. A pretože záujem o batériové autá poľavuje, automobilka sa rozhodla vyjsť v ústrety zákazníkom preferujúcim klasické motory. Zaujímavé pritom je, že sedan zjavne zvládol nové bezpečnostné predpisy GSR2, ktoré začnú platiť už o necelý mesiac.
Evolution ako základ
GrandCoupé bude dostupné s jediným motorom, známym benzínovým štvorvalcom 1.3 TCe s maximálnym výkonom 140 koní a najvyšším krútiacim momentom 240 newtonmetrov.
Základom je výbava Evolution, za ktorú dáte 18 200 eur a jedným dychom dodávame, že to ani náhodou nie je chudobný príbuzný. Dostanete síce len 16-palcové oceľové kolesá, ale v sérii máte dvojzónovú automatickú klimatizáciu, zadné parkovacie senzory i s kamerou, elektrické ovládanie všetkých okien, 7-palcový digitálny prístrojový panel so 7-palcovou dotykovou obrazovkou a hromadu bezpečnostnej výbavy, ktorá je od 7. júla povinná. Napríklad automatické brzdenie s detekciou chodcov.
Druhý a zároveň najvyšší stupeň Techno stojí 19 900 eur, respektíve 21 900 eur, ak budete chcieť vymeniť manuál za dvojspojkový automat EDC. K tejto verzii vám Renault navyše pribalí diódové svetlá Pure Vision, elektricky nastaviteľné, sklopné i vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, predné parkovacie senzory, 17-palcové hliníkové disky, ambientné osvetlenie interiéru, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, bezkľúčové odomykania a štartovanie či volič jazdných režimov Multi-sense.
Zoznam štandardnej i príplatkovej výbavy je pomerne rozsiahly, takže ak vás Megane GrandCoupé zaujíma, určite si ho prebehnete detailnejšie sami.
zdroj: Renault