Slovenský cenník ešte nie je oficiálne známy, ale karoséria kombi má byť drahšia o tisícku oproti hatchbacku. Základná cena tak bude štartovať na 13 990 €.
Renault Megane Grandtour vychádza z hatchbacku a v podstate od prednej časti až po B-stĺpik si nevšimnete žiadny rozdiel. Zadné partie pripomínajú väčší Talisman Grandtour. Dovolím si povedať, že nový dizajnový štýl francúzskej značky vyzerá naozaj dobre.
Kombi nižšej strednej triedy narástlo do dĺžky o 45 mm na 4626 mm. Zároveň je o 58 mm nižšie, keď má na výšku 1449 mm. Rázvor má hodnotu 2712 mm, čo je o 43 mm viac ako hatchback. Zadný cestujúci majú tak viac priestoru pre nohy. Šírka je 1814 mm.
Batožinový priestor zaujíma každého majiteľa kombi a Megane ponúkne v základnej konfigurácii 580 litrov (520 litrov podľa VDA). Po sklopení sedadiel, ktorá sa sklápajú v pomere 40:60, vznikne rovné dno batožinového priestoru. Automobilka sa chváli, že do auto naložíte predmety s dĺžkou 2,77 metra, čo je najlepšia hodnota v segmente. Kufor má navyše dvojitú podlahu. Spodná časť má objem 50 litrov.
Batožinový priestor ponúkne objem 580 litrov
Vrcholný model bude mať 205 koní
Ponuka motorov je bohatá a dostačujúca, teda pokiaľ sa zmierite s tým, že najväčší motor má objem 1,6 litra. V prípade kompaktného Megana to však nemôže prekážať. Základnou motorizáciou je atmosférický štvorvalec 1,6 SCe s výkonom 84 kW (114 koní) a 156 Nm. Ako jediný bude kombinovaný s 5-stupňovým manuálom. Ďalej nájdeme v ponuke už len turbomotory. Najmenší objem má agregát 1,2 TCe. Ten prichádza v dvoch výkonových verziách 74 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní). Vrcholný model GT dostane motor 1,6 TCe s výkonom 151 kW (205 koní) v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkou. Chýbať nebude ani systém 4Control, ktorý natáča zadnú nápravu.
Naftovým základom je 1,5 dCi v dvoch výkonových verziách 66 kW (90 koní) a 81 kW (110 koní). Novší agregát 1,6 dCi poskytne výkon 96 kW (130 koní) a 320 Nm. Najvýkonnejší naftový Megane GT dostane motor s rovnakým objemom, ale s dvojicou turbodúchadiel. Výsledkom je výkon 121 kW (165 koní) a 380 Nm. Naftové kone poputujú na predné kolesá cez 6-stupňovú dvojspojku EDC. Ostatné modely sú dostupné so 6-st. manuálom alebo voliteľnou dvojspojkovou prevodovkou.
V priebehu budúceho roka sa v ponuke objaví aj hybrid. Ten bude kombinovať naftový motor 1,5 dCi a elektromotor. Model nesie označenie 1,5 dCi 110 Hybrid Assist.
Verziu GT ladili páni z oddelenia Renault Sport
Renault prináša až päť stupňov výbav. Life, Zen, Intens, Bose a GT. V základe nájdete veci ako manuálnu klimatizáciu, tempomat alebo asistent rozjazdu do kopca. Druhý stupeň výbavy Zen pridá hmlovky, dažďový senzor, el. zadné okná a dvojzónovú automatickú klímu. Intens dostane zadné parkovacie senzory, 16“ zliatinové disky a infotainment R-LINK 2 s 7“ dotykovým displejom. Verzia Bose dostane audiosystém Bose s desiatimi reproduktormi, kde nechýba ani subwoofer. Verzia GT dostala mnohé vylepšenia v oddelení Renault Sport. Auto má športovejšie jazdné vlastnosti a systém natáčania zadných kolies 4Control. V štandarde nechýbajú ani 17“ disky, športovejší dizajn exteriéru a interiéru, ale aj sedadlá s vysokými bočnicami (dokonca aj vzadu!).
Je dostupná aj príplatková výbava. Balík Comfort ponúkne napríklad masážne sedadlá. Balíček Safety zase ponúkne adaptívny tempomat, alebo autonómne brzdy (AEB). Slovenský cenník ešte nie je oficiálne známy, ale karoséria kombi má byť drahšia o tisícku oproti hatchbacku. Základná cena tak bude štartovať na 13 990 €. Štandardná záruka je 5 rokov alebo 100 000 km. Za príplatok to môže byť až 200 000 km.
Zdroj: tlačová správa