Honda Civic Type R v apríli 2017 zajazdila na okruhu s dĺžkou 20 600 m čas 7:43,8. To bola skvelá hodnota, prekonala vtedajšieho rekordéra, VW Golf GTI Clubsport S, s časom 7:47,19. Honde to vydržalo 2 roky. Od mája 2019 patrí rekord predokoliek na Nurburgringu po štvrtýkrát modelu Mégane R.S. Francúzi dokonca oznámili dva časy, aby bolo zrejmé, že im to patrí pre obe verzie.
Pre dĺžku okruhu 20 600 metrov má čas 7:40,1 a 7:45,389 prepočítaných na okruh s dĺžkou 20,832 km. Prvý čas, napríklad, je na úrovni takého dela, akým Mercedes-Benz SLS AMG z roku 2010 nepochybne je. Vo svojej dobe jeden z naj superšportov. Je znova až neuveriteľné, kam sa kategória hothatchov s predným pohonom dokázala dostať. Že pod ich zdrvujúcimi časmi na trati padajú tie najznámejšie mená o triedu či dve väčších a násobne drahších áut.
Späť však k Megane R.S. Trophy-R. Ten má rovnaký motor, ako bežný R.S. Trophy, teda 1,8-litrový zážihový preplňovaný štvorvalec s 221 kW (300 k). Technikom sa podarilo zredukovať pohotovostnú hmotnosť až o 130 kg (dostali sa tak pod 1,3 tony), zmeny nastali aj na aerodynamike a na podvozku. Ruku k dielu priložili také firmy, ako napríklad Akrapovič, Brembo, Ohlins a Sabelt.
Renault však Megane R.S. Trophy-R nebude vyrábať úplne bežne. Pôjde o pár stokusovú výrobu a prvýkrát ju oficiálne predstavia tento víkend, 24. mája na Veľkej cene F1 v Monaku. Vy si zatiaľ môžete pozrieť video z jazdy, ako to už býva zvykom pri týchto rekordných jazdách. A ako avizuje začiatok článku, vojna predokoliek pokračuje ďalej. Ľudia z Hondy dobre vedeli o snahe konkurencie získať titul pre Francúzov. Preto sa už dávnejšie vyjadrili, že Civic Type R má ešte rezervy, že sa len tak nevzdajú a vrátia sa do boja späť. Bláznivé! Čoskoro sa, zdá sa, budeme pre predokolky baviť o časoch pod 7:30!
Zdroj foto: Renault