Technika F1

Renault má, medzičasom tradične, verziu, ktorá pôjde tvrdo po Honde Civic Type R. Nový Megane RS Trophy predstavili v spoločnosti hviezdy F1, Nica Hulkenberga, na okruhu v Barcelone. Práve z F1 sa Renault snaží preniesť know how na bežné cesty. Nafúknutý Megane RS dostal vo verzii Trophy ešte niekoľko športových doplnkov, na čele s novými ľahkými 19“ diskami, ktoré majú charakteristické červené doplnky označujúce verziu Trophy. Obuté sú do lepivých gúm Bridgestone Potenza S001. Predné brzdy sú oproti štandardnému RS Cup ešte výkonnejšie. Vpredu sú tiež hliníkovo-oceľové brzdové kotúče, vzadu pôvodné brzdy RS. Parádny systém 4 Control, samozrejme, ostal. Rovnako aj kvarteto tlmičov s hydraulickými dorazmi. V Megane RS príplatkový balíček Cup je v Trophy štandard. Zahŕňa tvrdšie pruženie a mechanický samozáverný diferenciál torsen.

Renault Megane RS Trophy od bežných verzií Sport a Cup rozoznáte len veľmi ťažko. Najlepšie určite vďaka červeným lúčom na diskoch.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Na čo všetci čakajú, sú však kone. A veru prišli. Síce to nie je na úrovni uleteného Civicu Type R, ale 300 koní a nižšia hmotnosť (1 419 kg) vyrovnajú karty. 1,8 turbo produkuje 300 koní a 420 Nm (s manuálom 400 Nm). Turbo má nové keramické guľôčkové ložiská, ktoré znižujú trenie. Doba odozvy turba je teda kratšia. Výkon zvýšili aj vďaka upravenému výfuku, ktorý dostal klapku. Podľa režimu bude vulgárne vrieskať a pľuť na široké okolie, alebo bude slušný a civilizovaný, keď poveziete starú mamu. Motor je možné kombinovať so 6-stupňovým manuálom a aj s rýchlou 6-stupňovou EDC dvojspojkovou prevodovkou. Tá je podľa mňa lepšou voľbou, lebo práve EDC prevodovka ponúka lepší športový zážitok a prdy do výfuku sú veľmi návykové. V interiéri nájdeme alcantarové športové sedačky.

Aby ste sa však nezbláznili pri jazde po meste a mohli voziť aj deti do školy, ostala mu praktickosť štandardného modelu. Takže 4-miestne auto, zmena režimov Renault Multi-Sense, vylepšené LED svietenie RS Vision s prisvecovaním zákrut, či diaľky a monitoring techniky RS Monitor. Už sa nemôžeme dočkať!