Svetová výstavná premiéra nového Renaultu Megane RS Ultime prebehne už 13. januára v rámci tokijského autosalónu, táto slávnosť však bude mať dosť trpkú príchuť. Francúzi sa v predstihu pridali k automobilkám, ktoré pomaly likvidujú modely poháňané spaľovacími motormi, a tak je zrejmé, že to má spočítané aj jeden z najlepších modelov vo svojej triede.
Ultime bude postavené na základoch Megane RS Trophy a bude tým pádom poháňané preplňovaným štvorvalcom s objemom 1,8 litra. Novinka ponúkne štandardných 300 koní a 420 newtonmetrov spojených v Európe s dvojspojkovým automatom EDC, ale na niektorých trhoch tento model zoženiete aj so šesťstupňovým manuálom.
Spolu s mechanickým samosvorným diferenciálom typu Torsen a štandardnými semi-slickmi Bridgestone Potenza S007 zvládne Ultime šprint na stovku za 5,7 sekundy a asi by sme mohli dodať, že pneumatiky sú obuté na 19-palcových diskoch Fuji Light, za ktorými nájdete brzdový systém značky Brembo zvýraznený červenými strmeňmi.
V sériovej výbave nájdete tiež znížený podvozok Cup, hydraulické kompresné dorazy a predovšetkým systém riadenia kolies zadnej nápravy 4Control.
Keď už hovoríme o tom, čo dostanete bez priplácania, platí to tiež pre športové sedadlá Recaro, 10-palcový digitálny prístrojový panel, 9,3-palcovú dotykovú obrazovku s palubnou telemetriou, adaptívny tempomat, head-up displej a nič navyše vás nebude stáť ani navigácia či hi-fi Bose.
Aby ste si mohli pri každej jazde pripomenúť, že máte pod sebou skutočne výnimočné auto, v interiéri nechýba ani kovový štítok s výrobným číslom od 1 do 1976, pričom na každom bude vygravírovaný tiež podpis Laurenta Hurgona. Áno, to je ten chlapík z vývojového oddelenia, ktorý je podpísaný ako vodič pod väčšinou rekordov medzi predokolkami a v súčasnosti práve v tejto triede drží rekordy na okruhoch Nürburgring, Suzuka a Spa-Francorchamps.
Cenu Renaultu Megane RS Ultime automobilka v oficiálnej tlačovej správe nespomína, hovorí sa ale o čiastke 50 tisíc eur, čo je o necelých osem tisíc viac v porovnaní so štandardným prevedením Trophy.
zdroj: Renault