Renault Mégane RS N4
Dvojlitrový štvorvalec s turbom (16V) dostal engine manažment od Cosworthu, posílil o pár koní navyše a tak oproti sériovým 250 k (184 kW) a 340 Nm, dáva na špičke výkonu 270 koní (199 kW) a 470 Nm. Že sa to nezdá na rallyové auto príliš veľa? Špeciály WRC mali podľa pravidiel 300 koní a 600 Nm (samozrejme s reštriktorom, bez neho by to bolo o hódne viac). Zohľadnite tiež to že u Renaultu RS N4 nie je výkon posielaný na všetky kolesá, ale je to predokolka. Prenos na vozovku má na starosť diferenciál s obmedzenou svornosťou (tak ako v sérií). Tlmiče Öhlins s tromi stupňami nastavenia zasa držia 18" pneumatiky BF Goodrich v kontakte s traťou. Samozrejme RS N4 je o nejaké kilo ľahší než produkčný model. To sa podpisuje na lepších jazdných vlastnostiach a taktiež akcelerácii. Následné spomalenie do zákrut majú pod palcom brzdy Brembo, vpredu disky o priemere 355 mm a vzadu 290 mm. Aby sme neopomenuli prevodovku - tá je päťstupňová Sadev. Interiér má v "štandartnej" výbave vstavanú klietku pre ochranu posádky a závodné sedačky so šesť bodovým uchytením pásov. Údaje o hmotnosti špeciálu ani cenu žiaľ automobilka zatiaľ neuverejnila.
Pozrite si náš test Renault Mégane R.S.250 CUP