Najprv v Scénicu, neskôr plošne
Renault hovorí o zlepšení „šoférskeho potešenia“ pri jazde s novým Energy TCe. Taktiež klesla spotreba paliva a emisie CO2. Nový motor je už k dispozícii v typoch Scénic a Grand Scénic. Bohužiaľ, zatiaľ len vo Francúzsku. Na Slovensku môžete MPV objednávať s 1,3 l motorom od začiatku r. 2018. Neskôr ho plošne nasadia aj do ostatných typov značky, kde pravdepodobne nahradí 1,2 TCe.
Prvýkrát ho použijú v Scénicu a tiež v objemnejšom Grand Scénicu.
Technológia úpravy povrchu valcov z Nissan GT-R!
Vďaka spolupráci troch popredných výrobcov áut má nový motor špeciálne technológie použité pri výrobe. Tak napr. technológia Bore Spray Coating (tepelne sprejovaný vnútorný povrch valcov). Túto technológiu preberá od ikonického Nissanu GT-R a jeho V6. Optimalizuje prenos teploty vo valci a redukuje trenie. Vstrekovače pracujú pri tlaku 250 bar a konštruktéri taktiež navrhli špecifickú spaľovaciu komoru. Spolu s variabilným časovaním vačkového hriadeľa dosiahli vyšší krútiaci moment v nižších otáčkach a jeho lineárnejší priebeh vo vysokých. Odozva na pridanie plynu má byť rýchlejšia.
„Benzínový motor 1,3 TCe stelesňuje skúsenosti vývojárov skupiny Renault a partnerov. Spĺňa štandardy značky Daimler a Aliancie, testovali sme ho viac ako 40 000 hodín. V porovnaní s TCe 130 ponúka nový TCe 140 vyšší krútiaci moment o 35 Nm, dostupný v širšej škále otáčok, od 1500 – 3500 ot/min,“ hovorí Philippe Brunet, viceprezident Aliancie pre pohonné jednotky a elektrické vozidlá. Technické parametre motora a jeho verzií si môžete pozrieť v nasledujúcej tabuľke, platnej pre Renault Scénic a Grand Scénic.
Zdroj a foto: Renault