Nové Twingo je stále bližšie sériovej výrobe. V poradí už druhý koncept tohto modelu (predstavený na momentálne prebiehajúcom bruselskom autosalóne) je podľa Renaultu už z 90 percent blízky finálnemu vozidlu, takže Francúzi pravdepodobne bez problémov stihnú spustiť jeho produkciu v prvej polovici budúceho roka, ako nedávno sľúbili.

Je to obdivuhodný výkon aj preto, že sme prvú štúdiu tohto auta videli vlastne len nedávno, konkrétne koncom roka 2023. Inak povedané, Renault chce doviesť koncept do výroby za menej ako 30 mesiacov!

Nápadne podobné Twingu I

Základný dizajn budúceho Twinga (významne inšpirovaný prvou generáciou tohto auta) sa v zásade príliš nezmenil. Návrhári v porovnaní s ani nie rok a pol starým konceptom vypustili osvetlené kľučky dverí, prednú časť doplnili o nasávací otvor a zväčšili ochranné prvky po stranách nárazníkov, ktoré majú zároveň priznanú voštinovú štruktúru.

Ak porovnáte obe autá ešte o čosi detailnejšie, objavíte menšie diódové pásy pod zadnými polkruhovitými brzdovými svetlami, vzadu pribudol štylizovaný nápis Twingo a trochu iné sú lemy blatníkov a prelisy v spodnej časti dverí. Mimochodom, je to vôbec prvá päťdverová karoséria tohto modelu.

Nadviaže na R4 a R5

Že je Renault skutočne ďaleko, dokazuje tiež predstavenie takmer hotového interiéru. Ten nezaprie podobnosť s novými modelmi 4 a 5 E-Tech, pričom aj palubnej doske Twinga by mala dominovať dvojica displejov – 7-palcový digitálny prístrojový panel doplnený o 10,1-palcovú dotykovú obrazovku.

Napriek týmto moderným prvkom kabína odkazuje tiež na prvú generáciu z roku 1992. Týka sa to jednak poličky včlenenej do návrhu palubnej dosky, takmer rovnako vyzerajúcich výplní dverí, ale tiež fyzických ovládačov ventilácie a klimatizácie či veľkého tlačidla aktivácie výstražných smeroviek pod priehľadnou bublinou.

Známe detaily

Niečo podobné sa dá povedať tiež o hravých farebných motívoch čalúnenia sedadiel, ktoré ste za príplatok mohli získať aj v starom Twingu, a keď už sme pri tom, aj v koncepte nájdete zadnú lavicu posuvnú v pozdĺžnom smere a delené operadlá v pomere 50:50.

K tomu Renault vymyslel predné hlavové opierky, ktoré majú v zadnej časti magnety na uchytenie telefónu, tabletu či elastického pásu, ktorý pre zmenu poslúži ako držiak na fľašu s vodou.

Za 17 alebo 20?

Novinka bude postavená na modulárnej platforme AmpR Small (predtým známej ako CMF-B EV), takže ani v tomto smere nebude Twingo zásadne iné ako Renault 5 a Renault 4. Okrem kompaktnejších rozmerov by však mal byť dostupný hlavne za zaujímavejšie peniaze.

Kým Renault hovorí, že by nové Twingo malo stáť „menej ako 20 tisíc eur“, obvykle veľmi dobre informované zdroje (napríklad stránka RNews.cz) naznačujú, že sa v zákulisí hovorí dokonca o hranici 17 tisíc eur. Navyše by na rovnakých základoch mala vzniknúť tiež nová generácie elektrickej Dacie Spring, ktorá by teoreticky mohla stlačiť „cenu od“ ešte o chlp nižšie.

Ešte raz pripomíname, že nový Renault Twingo dorazí na trh v priebehu prvého polroka 2026 a dostupný by mal byť s dvomi veľkosťami trakčnej batérie typu LFP od LG Chem. Ich kapacita pravdepodobne nebude príliš veľká, ale automobilka sa chce so spotrebou dostať na hranicu 10 kWh/100 km, takže aj menšia baterka by mala zabezpečiť uspokojivý dojazd.

Pokiaľ ide o výkony, s veľkou pravdepodobnosťou by Twingo mohlo byť poháňané slabším z dvoch elektromotorov, ktoré nájdete v Renaulte 5. Táto jednotka má 122 koní a 225 neewtonmetrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Renault