Renault demonštroval novú technológiu spolu so spoločnosťami Qualcomm Technologies a Vedecom. Celý test prebiehal na testovacej trati postavenej spoločnosťou Vedecom. Pozvaní diváci tak mohli vidieť možnosť budúcnosti v podobe bezdrôtového nabíjania elektromobilu počas jeho jazdy.
Skúšobná trať bola dlhá 100 metrov a nachádza sa vo Versailles neďaleko Paríža.
Obidve spoločnosti inštalovali primárnu časť systému DEVC (dynamické bezdrôtové nabíjanie elektromobilov) do vozovky a Renault spolu s Vedecom implementovali sekundárnu časť do modelu Kangoo Z.E. Pre istotu boli k dispozícii 2 vozidlá s nainštalovanými súčiastkami.
Renault si pre test vybral model Kangoo Z.E.
Po úspešnom teste, počas ktorého až do rýchlosti 100 km/h dobíjali vozidlo výkonom do 20 kW, presunú upravený systém DEVC spoločnosti Vedecom. Tá začne vykonávať testy v projekte Fabric, ktorý je zameraný na technologickú uskutočniteľnosť a environmentálnu udržateľnosť bezdrôtového nabíjania.
Vo vozovke sa nachádzal magnetický pás. Automobil tak musí ísť v presne vymedzenom priestore.
Celý projekt odštartoval už v januári 2014 a pokračuje až do decembra tohto roka. Hlavným cieľom je analýza použiteľnosti tohto typu nabíjania v reálnej premávke. Bezdrôtové nabíjanie sa spolieha na magnetický systém (magnetickú indukciu), ktorý je uložený vo vozovke a vo vozidle. Do systému môžu neskôr pridať identifikáciu vozidla a jeho rýchlosti. Celý nápad síce vyzerá zaujímavo, vyžiada si však nákladne zmeny v infraštruktúre. Je teda dosť možné, že v budúcnosti vzniknú len prejazdné body pre elektromobily, kde budú môcť nabíjať akumulátor.