Riadenie zadných kolies 4Cotrol predstavil Renault už v roku 2007. A aj keď šlo o sofistikovanú, no dômyselne jednoduchú konštrukciu vyvíjanú s aliančným Nissanom, mala veľký potenciál k poruchovosti. Na prekvapenie mnohých sa však systém nakoniec ukázal ako spoľahlivý a takmer bez detských chorôb. Naopak, namiesto problémov typických pre novátorské riešenia v praxi fungoval výborne a výrazným spôsobom zlepšoval obratnosť veľkých Renaultov pri dynamickej jazde v serpentínach, či zvyšoval stabilitu počas vyhýbacích manévrov na diaľniciach. Vývoj systému 4Control napriek tlaku na šetrenie neustal a Renault dnes predstavuje už jeho 3. generáciu.
Od športu k obratnosti
„Renault predstavuje technológiu riadenia 4 kolies v novej platforme CMF-CD. Vďaka elektronickému ovládaniu riadenia zadných kolies môžeme upraviť zadné odpruženie tak, aby poskytovalo najlepší výkon za všetkých podmienok: manévrovanie v meste, obratnosť na horských cestách, stabilita a bezpečnosť na diaľnici,“ hovorí Filippo Mantovani zodpovedný za jazdnú dynamiku vozidiel Renault. Novinka nájde uplatnenie najskôr v novom Renaulte Austral. Tu je systém nastavený tak, že pri jazde rýchlosťou vyššou ako 50 km/h sa zadné kolesá natáčajú o 1° v rovnakom smere ako predné kolesá. Aktívne riadenie namontované na zadnej náprave je mimochodom riadené vstupmi z posilňovača riadenia, motora a elektronického stabilizačného programu. V meste má Austral ťažiť z polomera otáčania od obrubníka k obrubníku 10,1 m, čo je lepšie ako pri niektorých mestských vozidlách. Ako uvádza Renault, ovládač riadenia modelu Austral umiestnený na zadnej náprave dokáže otočiť zadné kolesá až o 5° proti smeru predných kolies (v porovnaní s 3,5° pri predchádzajúcej generácii).
Nový systém sa neskôr ukáže aj v ostatných modeloch japonsko-francúzskeho koncernu, pričom naberie na význame najmä pri modeloch s veľkým rázvorom náprav.
zdroj: Renault