Informáciu o vývoji nového trojvalca 1.2 TCe potvrdil na vizuálnej prezentácii Renault Talk generálny riaditeľ Luca de Meo. Jeho označenie môže byť nakoniec mierne iné, ide o vec marketingu a ten chce dnes upozorňovať skôr na jeho spojenie s hybridnou technikou E-Tech. Koniec koncov, tento motor v blízkej budúcnosti už inak než v spojení s nejakým tým elektromotorom ani nekúpite. Bude k dispozícii v niekoľkých výkonových verziách, pričom už v roku 2022 by sa mal objaviť v naladení s výstupným systémovým výkonom 150 kW (204 k). O ďalšie dva roky sa má ukázať nové plug in hybridné SUV segmentu C, ktoré v kombinácii s pohonom všetkých kolies ponúkne dokonca 200 kW (272 k). Pôjde však o ďalší evolučný krok systému E-Tech pravdepodobne využívajúci väčší motor 1.5 TCe (špecifiká jeho spaľovacieho motora automobilka zatiaľ neprezradila).
Zameranie na vyššie segmenty
Zaujímavá je aj informácia, podľa ktorej sa Renault v budúcnosti viac sústredí na väčšie autá. Svoje úsilie nasmeruje najmä na budúce vozidlá segmentu C/D, ich elektrifikáciu a samozrejme aj na plnohodnotné elektromobily. Do roku 2025 chce automobilka ponúknuť až 7 modelov v segmentoch C a D. Veľké nádeje vkladá Renault aj do modelu Megane E-Tech Electric.
Renault sa síce viac zameria na vyššie segmenty áut vybavených hybridnou technológiou E-Tech, stále však zostane verný aj malým mestským autám. Pripravovaný novodobý elektrický Renault 5 je toho dôkazom.
Recyklačná automobilová veľmoc
Renault chce byť v roku 2030 automobilkou s najväčším podielom recyklovaných materiálov na svojich nových autách. A to dokonca v celosvetovom meradle. Ročne chce už v blízkej budúcnosti zrecyklovať až 120 000 áut, vrátane elektromobilov. A až 80 % recyklovaných strategických materiálov údajne znova využije v nových akumulátoroch.
zdroj: Renault