Renault začína novú éru, v rámci ktorej zintenzívni spoluprácu s Čínou. Čínskemu partnerovi, automobilke Geely, zverí do rúk výrobu áut so spaľovacími motormi, ktorá teraz bude tvoriť jednu z piatich samostatných divízií (dostane výstižné pomenovanie Power). Elektrické autá si naopak ponechá vo vlastných rukách a ich produkcia a vývoj vytvoria ďalšiu samostatnú divíziu s názvom Ampere EV. Tej prikladá Renault mimoriadny význam, pretože bude tvoriť jadro predajov v krajinách EÚ. Renault sa samozrejme nevzdá ani vývoja a výroby spaľovacích motorov, francúzsky koncern je však ďalším výrobcom, ktorý odmieta všetko vsadiť na jednu kartu. Čínsky partner mu tak vďaka novej štruktúre delenia umožňuje myslieť na „zadné vrátka“. Treťou samostatnou divíziou bude Alpine vytvárajúce veľmi emotívne modely s vyššou pridanou hodnotou a zvyšné dve divízie si rozdelia finančné služby, zdieľanie (Mobilize) a recyklačnú činnosť Renaultu (Future is neutral).
Potrebujeme viac zarábať
Ako ďalej prezradil Luca de Meo, novým cieľom Renaultu je aj zvýšenie aktuálnych obchodných marží. Ich súčasná úroveň pod tlakom na vývoj nových technológií skrátka nestačí a aby si koncern zabezpečil sebestačnosť a potrebnú konkurenčnú výhodu, musí marže zvýšiť. Plán do roku 2025 je zvýšenie prevádzkovej marže na 8 %, zatiaľ čo v roku 2030 už musí dosiahnuť úroveň 10 %. Aj to svedčí o obrovskom tlaku na európskych výrobcov, ktorí hľadajú nové cesty, ako zaplatiť trhom nevynútenú tranformáciu dopravy smerom k elektromobilite.
zdroj: Reuters