Scénic 4 je v každom smere väčší. Na malých kolesách by nevyzeral dobre. Renault sa rozhodol radikálne. Štandardom pre každú verziu sú až 20-palcové disky a pneumatiky s veľmi netradičnými rozmermi 195/55.
Všetky horúce a dôležité novinky 86. autosalónu Ženeva 2016 nájdete na: http://zeneva-2016.topspeed.sk/
Okrem svetlej výšky narástli aj ostatné rozmery. Scénic je oproti predchodcovi dlhší o 40 mm (4406 mm), širší o 20 mm (1865 mm) a vyšší o 13 mm (1653 mm). Rázvor náprav narástol o 32 mm (2734 mm). Keďže je novinka celkovo väčšia, na malých kolesách by nevyzerala tak dobre. Štandardom sú preto pre každú verziu až 20-palcové disky a pneumatiky s rozmermi 195/55.
Pri pohľade na exteriér si môžeme všimnúť výrazne sklonené čelné sklo, krátku kapotu motora a „céčkové“ svetlá, ktoré môžu byť aj LEDkové. Nový Scénic bude možné za príplatok „obliecť“ do dvojfarebného laku. Však mu to na fotkách sekne, čo poviete?
Prémiovejší interiér
Interiér ponúkne prémiovejšie spracovanie, mäkčené plasty a veľké možnosti individualizácie. Už v základnej výbave nájdeme digitálny prístrojový panel so 7-palcovým displejom. Na prístrojovej doske sa nachádza pre Renault typický, vertikálne umiestnený displej s uhlopriečkou 8,7 palca, ktorý spolupracuje s multimediálnym systémom R-Link. Za zmienku stojí aj farebný head-up displej alebo panoramatická strecha. Cestujúcich na zadných sedadlách potešia dva USB porty a výklopné stolíky umiestnené v predných sedlách. Nechýba ani množstvo odkladacích priestorov, zaujímavosťou je obrovská schránka medzi prednými sedadlami, ktorá sa dá posúvať dopredu a dozadu vo veľkom rozsahu. Zabudnúť nesmieme na batožinový priestor. Jeho objem je 572 litrov, po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 60:40 vznikne rovná podlaha. Sedadlá bude možné za príplatok sklápať aj elektronicky.
Nový Scénic ponúkne šesť naftových motorizácií (Energy dCi 95, Energy dCi 110, Energy dCi 110 Hybrid Assist, Energy dCi 110 EDC, Energy dCi 130, Energy dCi 160 EDC) a dve benzínové (Energy TCe 115 a Energy TCe 130). Čísla v jednotlivých označeniach znamenajú počet koní. Naftové jednotky bude možné skombinovať s automatickou prevodovkou EDC, benzínové sú k dispozícii jedine s manuálnou prevodovkou. Verzia Energy dCi 110 Hybrid Assist kombinuje 110-koňový diesel so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a 48 voltovou batériou. Jazda čisto na elektrinu nie je možná, batéria slúži na ukladanie kinetickej energie, ktorá vzniká pri brzdení. Získaná energia má potom zlepšiť zrýchlenie, alebo pomáhať pri rozjazdoch. Detaily zatiaľ nevieme.