Rekordér z roku 2008 Renault Mégane R26.R
Renault Sport kraľoval severnej slučke na Nürburgringu od 23. júna 2008. Vtedy sa tímu RS podarilo dosiahnuť čas 8 minút a 17 sekúnd s Méganom R26.R. O tri roky neskôr, 17. júna 2011, už s novou generáciou Mégane, konkrétne s modelom Mégane RS Trophy, stanovili Francúzi nový rekord. Prekonali sami seba o 9 s a skrátili dosiahnutý čas na jedno kolo na 8 min. 8 s. Túto hranicu dokázal zdolať až Seat s novým Leonom Cupra 280. Urobili tak v marci tohto roku a pokorili pri tom hranicu 8 minút. Dokonca s prehľadom porazili Mégane o celých 9,5 s a stanovili nový najlepší čas s hodnotou 7 min. 58,4 s. To sa ale pánom z Renault Sportu pochopiteľne nepáči. Nenápadne preto hlásia ofenzívu, keď na sociálnych sieťach zverejnili fotku s detailom na výfuk a nápisom UNDER8. Predznamenávajú tým ešte viac vyladenú verziu Mégane RS, možno niečo v štýle Mégane R26.R, s ktorou chcú prekonať nielen hranicu 8 min., ale aj rekordný čas Seatu. Mali by im k tomu dopomôcť nielen pneumatiky Michelin, ale aj výfuk Akrapovič a tlmiče Öhlins. Pokusu o nový rekord v podaní Renault Sportu sa podľa všetkého dočkáme až v polovici júna, no už teraz prebieha ladenie auta priamo na Nürburgingu.
Mégane RS 265 Trophy v roku 2011 posunul hranice predokoliek
Ako som už písal, nebude to iba súboj dvoch značiek. Na čas pod 8 min. si totiž brúsila zuby aj Honda a nový Civic Type R. Do boja však podľa všetkého zasiahne aj VW s plánovaným 300 koňovým Golfom GTI. Svoju silu bude chcieť ukázať aj Opel Astra OPC Extreme. Neskôr sa o svoje miesto bude chcieť pobiť aj Peugeot 308 R.
Premožiteľ Renault Sportu, Seat Leon Cupra 280.
Pozrite sa, ako v našich testoch obstáli: Renault Mégane RS265, Renault Mégane RS265 pri predstavení na okruhu v Španielsku, Renault Mégane RS 250 a aj starší Renault Mégane RS dCi.