Zážihový motor od Renaultu so zdvihovým objemom 1,8 litra poznáme napríklad z Megane R.S. Tento motor okrem spomínaných vozidiel poháňa s vyšším naladením Megane R.S. alebo Alpine A110. Využívať ho bude už napríklad aj Talisman alebo Espace. Samozrejme s nižším výkonom a širším spektrom krútiaceho momentu. Tieto autá nepotrebujú vyšpičkovaný motor. Postačí im 165 kW (225 k). Motor bude kombinovaný s prevodovkou EDC. Manuál nebude k dispozícii. Samozrejmosťou je filter pevných častíc GPF.
Renault konečne ponúkne väčšie než 1,6-litrové motory aj pre najväčšie typy ponuky. Toto určite poteší mnohých záujemcov o tieto autá.
Vznetové motory prichádzajú s vyšším výkonom a už automatickým doplňovaním AdBlue.
Výkonnejšia "nafta"
Pre Talisman a Espace budú k dispozícii ako verzie Blue dCi 160 EDC a Blue dCi 200 EDC. Silnejšia verzia ponúkne z dvojlitrového štvorvalca 147 kW (200 k) a 400 Nm. Verzia 160 EDC má 118 kW (160 k) a 360 Nm. Obe verzie budú k dispozícii len s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Doplňovanie AdBlue by malo byť každých 7 000 km a systém má na to vodiča vopred upozorňovať.
Nové motory budú pre Talisman a Espace len v spojení s dvojspojkovou prevodovkou EDC.
Chladič stlačeného vzduchu je už chladený vodou, podobne, ako to má napríklad koncern VW. Vstrekovače sú teraz 8-otvorové, majú vstrekovací tlak až 2 500 atmosfér. Pre Espace a Talisman majú byť nové motory k dispozícii od konca roka 2018, na niektorých francúzskych stránkach som ich však už našiel v ponuke aj teraz. K nám sa dostanú v podobnom období.
Zdroj foto: Renault