Koncom januára sa v Paríži uskutočnil Festival Automobile International (FAI), odkiaľ si Renault odniesol rovno tri významné ceny. Jednou z nich je aj cena za „najkrajšie auto roka 2015“, ktorú si odniesol nový typ Talisman. Hlasovanie prebiehalo na internete, takže o víťazovi rozhodlo v podstate celé Francúzsko.

Je Talisman najkrajšie auto roka 2015?

Michael van der Sande z oddelenia marketingu Renaultu bol cenou nadšený a za hlasy v ankete sa poďakoval celému národu. Nezabudol spomenúť, že Talisman ponúka ako jediný v segmente technológie Multi-Sense a 4Control. Asi myslel ich spojenie, lebo technológia Multi-Sense je v podstate výber jednotlivých jazdných režimov a to ponúka už takmer každý. 4Control je už predsa o niečo výnimočnejší. Ide o technológiu natáčania zadných kolies, ktoré sa natáčajú buď v protismere predných kolies (v nízkych rýchlostiach) alebo jednosmerne (vo vyšších rýchlostiach). Natáčanie zadných kolies ponúkal Renault už v poslednej generácii Laguny, čo bol v podstate jeden z jej mála ťahákov.

Dizajnovo je Talisman skutočne nadmieru vydarený

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Posledná Laguna nebola vôbec zlé auto. Podľa skúseností majiteľov bola oveľa spoľahlivejšia ako jej dve predchodkyne, ponúkala dobrú výbavu, typický francúzsky komfort a verzie s technológiou 4Control aj dobré jazdné vlastnosti. Navyše konkurenciu podliezala cenou, no jej zlé meno a zvláštny dizajn (mimochodom mne sa najmä vo verzii Grandtour ohromne páči), predajom nenahrávali. Talisman by to mal všetko zmeniť. 

Nové meno a dizajn by mali pritiahnuť viac zákazníkov. Nie nadarmo sa hovorí, že dnes predáva dizajn. Je to skrátka tak. V porovnaní s Lagunou však Talisman zaostáva vo výbere motorov. Laguna ponúkala aj motory 2.0 dCi s výkonom do 131 kW (178 k), motor 2.0 16V Turbo s výkonom 150 kW (204 k), či dokonca 3.0 dCi V6 so 173 kW (235 k). V Talismane nedostanete nič väčšie ako 1,6-ku. Či už benzínovú alebo dieselovú. Výkonovo na tom nie sú zle, diesel ponúkne v najvýkonnejšej verzii 118 kW (160 k) a benzín až 147 kW (200 k), ale na vysoké diaľničné tempá by bol určite vhodnejší nejaký dvojliter.