Testy dynamického nabíjania elektrických áut počas jazdy DEVC (Dynamic wireless electric vehicle charging) odštartoval Renault ešte v máji 2017. Jeho konštruktéri si dobre uvedomovali, že práve spôsob dobíjania elektromobilov bude v budúcnosti pre mnohých majiteľov elektrických áut určujúci. Súčasné stacionárne nabíjačky v budúcnosti doplnia ďalšie spôsoby nabíjania áut, pričom práve dobíjanie počas jazdy bude jedným z nich.
Nabíjanie pri nabíjacích stojanoch nebude v budúcnosti jediným spôsobom zaistenia mobility elektrických áut. Pôjde to aj počas jazdy.
Šlo to aj pri 110 km/h
Prvé testy Renault začal so špeciálne upravenými elektromobilmi Kangoo Z.E. Vo Versailles kvôli nim postavil experimentálnu dráhu, na ktorej zistili, že je autá možné dobíjať až do rýchlosti 110 km/h. Teraz je však čas posunúť celý projekt opäť ďalej. Renault na ňom pracuje s ďalšími 32 partnermi z Európy. V druhej fáze projektu, ktorá začne v roku 2022, predstavia nové dynamické indukčné spoplatňovacie systémy priamo v meste Paríž. Pokračovať budú aj vo Versailles, špeciálnu dráhu však vybudujú aj na švédskom ostrove Gotland. Tá má slúžiť na testovanie dobíjania pre elektrické nákladné autá a autobusy, dynamické nabíjanie DEVC má totiž v budúcnosti slúžiť pre dobíjanie elektromobilov všetkých segmentov aj veľkostí. Kedy presne chce Renault testy dokončiť a predstaviť vo finálnej fáze, zatiaľ neprezradil.