Ak Renault doteraz hovoril o cenovo dostupnom elektromobile, skloňoval takmer výlučne chystaný model 5. V jeho prípade však bolo zrejmé, že sa cena bude pohybovať okolo 25 tisíc eur.

Na Nemcov by to možno ešte stačilo, lenže konkurenčný Stellantis prostredníctvom Citroënu nedávno predstavil ë-C3, ktorý bude stáť 23 300 eur a s menšou baterkou dorazí v roku 2025 model s cenou dokonca 19 900 eur. Renault potreboval odpoveď a tú máte v tejto chvíli pred sebou.

Možno by sme mali pripomenúť, že ani „cena pod 20 tisíc eur“ nie je v žiadnom prípade ľudová. Tretia generácia Twinga so spaľovacím motorom sa u nás v základ pred necelými desiatimi rokmi predávala za menej ako 8 tisíc eur! Tých 20 je teda „rozumná“ čiastka len medzi elektromobilmi.

Hovoriť o veľkosti batérie či ďalších technických detailoch pripravovaného malého Renaultu je samozrejme predčasné, šéf koncernu Luca de Meo však predsa len niečo prezradil. Sľúbil napríklad priemernú spotrebu len 10 kWh/100 kilometrov, čo má byť najlepšia hodnota v triede malých elektromobilov.

Automobilka chce nové Twingo ponúknuť tiež na splátky za 100 eur mesačne a dôležité je tiež spomenúť, že o rýchly (len dva roky trvajúci) vývoj sa má postarať nová samostatná elektrická divízia Ampere. Práve toto oddelenie má takmer hotovú novú platformu AmpR Small (predtým dříve CMF-BEV), ktorá poslúži ako základ pre ďalšie nové elektrické Renaulty 4 a 5.

Celkovo chcú Francúzi do roku 2031 postaviť flotiu siedmych elektromobilov: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, 5, 4, Twingo a ďalšie dva zatiaľ neznáme modely. Ampere sa postará tiež o dva batériové modely pre Alpine, vyvíja tiež novú Micru využívajúcu techniku Renaultu 5 a na ceste k elektrifikácii má podporiť i Daciu.

Elektrický Renault Twingo dorazí v roku 2026 a niektoré médiá skloňujú „externého technologického partnera“, zatiaľ ale netušíme či existuje a aký je jeho prípadný pôvod. Automotive News Europe k tomu dodáva, že výroba novinky by mala prebiehať v slovinskej továrni v Novom Meste a podľa de Mea sa konštruktéri Renaultu nechali inšpirovať japonskou triedou Kei Cars.

zdroj: Renault