Čas ďalšieho Renaultu sa definitívne naplnil. Po nedávnom ukončení výroby sedanu Talisman sa teraz automobilka odhodlala k zastaveniu výroby aj jeho kombi verzie. Tradičné modely strednej triedy sú v Európe vo všeobecnosti na ústupe a postupne tento segment opúšťa stále viac svetových producentov. Nie je to pritom nič prekvapujúce, obľuba zákazníkov sa už dávno presunula ku crossoverom a SUV, za ktoré sú zákazníci ochotní utrácať dokonca viac peňazí, než sa rovnako priestranné, no nižšie autá. Definitívny koniec modelu Talisman pritom už pred časom ohlásil aj samotný Renault a hneď prezradil, že vyvíja novinku opäť situovanú v strednej triede.

Talisman priniesol niekoľko konštrukčných zaujímavostí, napriek tomu na trhu neprerazil. Klasickým sedanom doba skrátka nepraje.

Doba mu nepriala

Renault Talisman predajné rekordy nikdy netrhal, rozhodne však nebol zlým autom. Renault v strednej triede však historicky bojoval už dlhší čas. Kým pokrokovým modelom R25 svojho času zožal pomerne veľký úspech, nasledujúci Safrane sa na trhu už trochu trápil. Renault si veľmi nepomohol ani neskorším modelom Latitude, ktorý bol konštrukčne spriaznený s juhokórejským Samsungom a Európanom príliš neimponoval. To Talisman predstavoval v roku 2015 naopak svieži dizajnový závan a svojim atraktívnym dizajnom zaujal aj tých, ktorí o Renaulte v strednej triede dovtedy neuvažovali. Napriek tomu neprerazil, a aj keď sa podrobil modernizácii, rednúca ponuka motorov a absencia silného naftového motora, či pohonu 4x4 mu neskôr obchodne zlomili väz. Kedy presne sa nový Renault strednej triedy ukáže (pravdepodobne technicky spriaznený s modelom Austral), zatiaľ nie je jasné, takmer s istotou však pôjde o plnohodnotný elektromobil pokračujúci v línii, ktorú nedávno započal plne elektrický Renault Mégane E-Tech.

Predchádzajúci Safrane bol veľký, komfortný a mal slušné jazdné vlastnosti. Ani to mu však úspech na vtedajšom trhu nezaručilo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Renault, Motor1, Autobizz