Prvý štvrťrok medziročne rástli registrácie čisto elektrických áut v Európe (EÚ + Nórsko a Švajčiarsko) o 38 %. V prvom kvartáli roka 2016 to bolo len 23 703 elektromobilov a o rok neskôr už 32 627 elektromobilov.
Prvý štvrťrok medziročne rástli registrácie čisto elektrických áut v Európe (EÚ + Nórsko a Švajčiarsko) o 38 %. V prvom kvartáli roka 2016 to bolo len 23 703 elektromobilov a o rok neskôr už 32 627 elektromobilov. Zaujímavosťou je, že za rovnaké obdobie tu predali 27 648 plug-in hybridov a 54 743 hybridov bez zásuvky. Samozrejme, v porovnaní s celkovými registráciami nových áut (1,89 milióna ks) v Európe je to len zlomok. Rastúci trend je však jasný. Ťahúňom predajov je pritom vylepšený Renault Zoe Z.E. 40, ktorý dostal batériu s kapacitou 40 kWh. Prvá verzia mala len 22 kWh batériu. Podľa cyklu NEDC má tak novinka dojazd až 400 km. V reálnych podmienkach potom okolo 300 km.
Za rastúcim dopytom v Európe stojí aj štátna podpora elektromobilov. Na Slovensku dostanete napríklad dotáciu v hodnote 5000 eur. Elektrické autá sú totiž v porovnaní s konvenčnými stále zásadne drahšie, čo bráni spolu s chýbajúcou infraštruktúrou ich masovému rozšíreniu. Ceny batérií by však mali neustále klesať. popritom bude rásť ich kapacita. Na rozširovaní nabíjacej infraštruktúry pracujú jednotlivé krajiny, ale aj niektoré automobilky.
Európske predaja ťahal najmä Renault Zoe, ktorý dostal 40 kWh batériu a reálny dojazd 300 km.
Najväčším trhom pre elektromobily je podľa registrácií v prvom štvrťroku Francúzsko s počtom 7402 ks. Nórsko je dvojkou (6982 registrácií) a trojkou je Nemecko (5060 registrácií). Na Slovensku sme v rovnakom období zaznamenali rast v registráciách elektromobilov až 237 %. Za týmto číslom však stoja chabé predaja z prvého štvrťroku 2016, kedy sa u nás predalo len 8 elektrických áut. Tento rok to bolo „až“ 27 kusov.
Silný rastový trend vidieť aj v USA. Tam za prvý kvartál narástol dopyt o 49 % na 40 700 elektromobilov. V zámorí ťahá rast najmä novinka Chevrolet Bolt s batériou o veľkosti 60 kWh a s reálnym dojazdom okolo 400 km. Takmer identické auto s názvom Ampera-e začne predávať Opel v Európe už v júni tohto roka. Väčšie batérie dostali aj ďalšie staršie elektromobily ako BMW i3, Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf, čo zlepšuje ich každodennú využiteľnosť.
Väčšina elektromobilov však stále zostáva len drahou alternatívou k mestským autám. Taký Volkswagen však sľubuje, že pripravovaný hatchback s označením I.D. bude stáť rovnako ako dobre vybavený naftový Golf. Teda približne 20 – 25 tisíc eur, prevádzkové náklady elektromobilu sú pritom zásadne nižšie.