Téme narodením legendárnej Škody 110 R aj jej histórii som sa už venoval, nebudem preto opakovať známe fakty, ani znova podrobne opisovať jej techniku. Zaujal ma však exemplár, ktorý pri príležitosti osláv vytiahla automobilka Škoda Auto. Bola by škoda, ak by sa jeho fotografie neobjavili aj tu. Ide totiž o veľmi pekne zrenovovaný exemplár z roku 1971 pripomínajúci, akým atraktívnym autom toto kupé v časoch svojej sériovej výroby bolo (1970 - 1980).
Ako zo škatuľky
Veľmi pekný kus vyšiel z renovačných dielní automobilky Škoda Auto a slúži pri predvádzacích jazdách, veteránskych súťažiach a všade tam, kde fabrika prezentuje svoju minulosť. Pozrite sa s nami na niekoľko jeho fotografií, ktorých autorom je samotná automobilka.
Nádherné kupé bolo dielom vývoja z Kvasín. Kvôli dodatočným výstuhám skeletu však bola najťažšou verziou. V porovnaní so základným sedanom Š 100 mala „Erka“ hmotnosť vyššiu až o 75 kg.
Škoda 110 R dostala športový volant s priemerom zníženým zo 400 na 360 mm. Hrubší bol aj jeho veniec. Palubná doska s otáčkomerom, či tlakomerom oleja bola v roku 1970 ako z ríše snov
Na predsériových exemplároch bola stredná časť „anatomických“ sedadiel z látky, sériové „Erky“ dostali aj stredy sedadiel z perforovanej koženky.
Batožinový priestor pod prednou kapotou má 250 l. Ďalších 120 l bolo k dispozícii za zadným deleným operadlom. Pod podlahou predného kufra je rezervné koleso a hydraulické valce bŕzd a spojky.
Otvory pre prívod čerstvého vzduchu ku chladiču "vody" (pred ním sa nachádzal olejový chladič) boli zdrojom vonkajšieho hluku od motora. Podľa pamätníkov a dobových prameňov sa práve v týchto miestach neraz začala objavovať aj korózia.
Motor Škody 110 R bol vybavený aj chladičom oleja, ktorý dokázal jeho teplotu znížiť o 8 – 10 °C.