Vencer sa inšpiroval pretekárskymi autami z 80-tych rokov. Vytvorili ich modernú interpretáciu dali jej meno Sarthe po okruhu 24-hodinovky v Le Mans.

Automobilku Vencer založili v roku 2010 a cesta k produkčnej verzii Sarthe trvala dlhých 5 rokov. Minulý rok predstavili predprodukčný prototyp. Odvety zmenili a vylepšili 100 vecí. Ich snaha viedla k spolupráci so špičkovými odborníkmi a nezávislými expertmi. Chceli prísť s autom, ktoré ponúkne prísne analógový pocit z jazdy bez zásahu elektroniky, presne ako to bolo v 80-tych rokoch na pretekárskych tratiach. Automobilka je hrdá na svoj supercar, jazda v ktorom vyžaduje zapojenie všetkých zmyslov, čo je dnes len veľmi ojedinelý jav.

Vencer Sarthe

Vencer Sarthe hľadal inšpiráciu v pretekárskych autách z 80-tych rokov

Sarthe vzdáva úctu pretekárskym autám z 80-tych rokov. Tak ako vtedy, auto aj dnes zaobaľuje hrubú silu motora do hladkých línii a tvarovaných bokov. Plynulý tvar supercaru vedie vzduch veľmi čisto od krátkej kapoty až po pre 80-te roku typickú dlhú zadnú časť auta. Za povšimnutie stojí predný splitter, či otvorený C-stĺpik, ktorý smeruje vzduch na automaticky vysúvateľný zadný spojler. Tým zabezpečili viac prítlaku na zadné kolesá.

Vencer Sarthe

Panely karosérie vyrobili z karbónu

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motor je dielom samotnej automobilky Vencer. Pôvodne plánovali použiť atmosférický V8 s výkonom 510 k. Ten ale v produkčnej verzii nenájdeme. Jednou zo zmien oproti prototypu je aj nový motor. Inžinieri vo Venceri postavili 6,3 litrový kompresorom prepĺňaný V8. Voľbu kompresora obhajujú tým, že toto riešenie nielen ponúkne viac výkonu, ale aj okamžitú odozvu na plyn. Motor s označením V63SC poskytne 457 kW (613 k) pri 6500 otáčkach a 838 Nm pri 4000 otáčkach. Zaujímavý je priebeh krútiaceho momentu, kde 650 Nm je k dispozícii už od 1500 otáčok. S týmito číslami sa musí vodič popasovať sám, na palube nie sú žiadne elektronické pomôcky. V Sarthe nehľadajte ani pádla pod volantom. Všetko je na vodičovi, presne ako v minulosti musí zvládnuť 3 pedále a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Jedinou mechanickou pomôckou je samosvorný diferenciál Torsen.

Vencer Sarthe

Vencer Sarthe pripravený vyraziť

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Sarthe nemá na palube žiadnych elektronických pomocníkov. Vodič musí 613 koní a 838 Nm zvládnuť sám!

Pri konštrukcii auta použili ľahké a pevné chróm-molybdénové šasi so štruktúrou včelieho plástu. V rámci zachovania nízkej hmotnosti vsadili na karbónové panely karosérie. Dosiahli tým rozloženie hmotnosti v pomere 45:55 v prospech zadnej nápravy. Sarthe je skutočne ľahké, váži iba 1390 kg. Na stovku zrýchli za 3,6 sekundy a ručička rýchlomera sa zastaví na hodnote 338 km/h.

Vencer Sarthe

Priechodný C-stĺpik smeruje vzduch na zadný spojler

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Keďže Sarthe vzdáva holt pretekárskym strojom z 80-tych rokov, aj interiér je veľmi minimalistický. Nájdeme tu len to, čo skutočne potrebujeme. Všetky potrebné údaje zobrazuje centrálny informačný systém CIS. Žiadny iný displej do auta nedali, pretože by len odpútaval vodičovu pozornosť. Kvôli zachovaniu čo najnižšej hmotnosti vyrobili všetky panely interiéru z karbónu. Obtiahli ich kožou v dvoch odtieňoch a doplnili Alcantarou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vencer postaví každé kus Sarthe ručne. Na autách pre prvých zákazníkov už pracujú, no ich ambíciu je vyrobiť každý mesiac jeden stroj. Momentálne rozširujú sieť predajcov v Európe a otvorili aj prvý showroom v Číne. Pýtate sa koľko Sarthe stojí? Bez dane presne 270 882 eur.

Vencer Sarthe

Vonkajšie rozmery: d = 4515 mm, š = 1984 mm, v = 1190 mm
Druh pohonu: Zadný
Zdvihový objem: 6,3 l prepĺňaný kompresorom
Počet valcov: V8
Maximálny výkon: 457 kW / 613 k pri 6500 ot.
Maximálny krútiaci moment: 838 Nm pri 4500 ot.
Maximálna rýchlosť: 338 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 3,6 s
Prevodovka: 6-stupňová manuálna, samosvorný diferenciál Torsen
Pohotovostná hmotnosť: 1390 kg
Rozloženie hmotnosti: 45% vpredu, 55% vzadu
Predné brzdy: 355 mm kotúče, 8 piestikov
Zadné brzdy: 355 mm kotúče, 4 piestiky
Zavesenie: Dvojitý lichobežník vpredu aj vzadu
Rozmery kolies vpredu: 9J x 19, 245/35 ZR19
Rozmery kolies vzadu: 10,5J x 20, 295/30 ZR20
Rázvor: 2791 mm
Objem nádrže: 65 l
Cena: 270 882 eur