Spomedzi konvenčných spaľovákov sú práve prepĺňané nafťáky najúčinnejšie a súčasne aj najvýkonnejšie ( pokiaĺ tieto parametre vztiahneme na porovnávacie veličiny ako hmotnosť, zdvihový objem valcov,...). EcoMotors ako celkom nový hráč na trhu s pohonnými jednotkami však prišiel, zdá sa, s revolučným riešením.
Šéfom EcoMotors je profesor Peter Hofbauer, inžinier, ktorý po dve dekády odovzdával to najlepšie zo seba dnes najväčšiemu koncernu na svete - VW. Podieľal sa na výjvoji motorov ako VR6, alebo na celkom prvom nafťáku s logom VW. Prednedávnom sa k tímu EcoMotors pridal aj guru cez motory vo Forde, pán John Coletti. Jeho rukami zase prešli mašiny ako BOSS Mustang koncept, a mnoho iných projektov. Sami uznáte, že táto kombinácia je zdrcujúca a potenciál obrovský. Prvým spoločným projektom je práve spomínaný motor s označením OPOC ( opposed-piston opposed-cylinder).
V praxi netradičná koncepcia vraj ponúka zdvojnásobenie práce za rovnaký čas ako pri konvenčnom motore s vratným pohybom piesta a pri štvrtinovej veľkosti motora!
Netradičná koncepcia motora so súbežnými v línií zoradenými valcami a a jednou spoločnou kľukovkou je pozoruhodná. Motor pracuje ako dvojtaktný prepĺňaný dvojvalec s dvoma piestami na jeden valec. Piesty sú vo valci obrátené proti sebe a v podstate tvoria spaľovací priestor vzájomným protibežným pohybom.V praxi to znamená zdvojnásobenie práce za rovnaký čas ako pri konvenčnom motore s vratným pohybom piesta a pri štvrtinovej veľkosti motora! V praxi je vraj reálny prínos v podobe 30 percentnej úspore hmotnosti a 50 percentnej úspore paliva.
Ako každý projekt, aj tento potrebuje na svoj ostatný vývoj a rast veľa peňazí. Preto nie je prekvapením, že táto zaujímavá myšlienka nadchla aj Billa Gatesa, ktorý sa rozhodol spolu s Koshula Ventures natlačiť do projetu OPOC 23 mega dolárov s vidinou hmotného výsledku už v roku 2013. Veria si dokonca na spotrebu 2,5 l / 100 km a najväč)sou výhodou tohto stroja je jeho možná viacpalivová prevádzka. Je schopný spáli´t všetko vrátane alkoholov. Tie mu vraj chutia najviac :D.
Zdroj: http://gas2.org/2011/02/02/opoc-engine-is-smaller-lighter-and-50-more-efficient-than-turbodiesels/