S rastúcim počtom elektromobilov na cestách začína stúpať aj počet reálnych dopravných nehôd, do ktorých je zapletený elektromobil. To výrazným spôsobom komplikuje záchranárske práce hasičom, ktorí musia neraz riskovať životy a počas strihania vraku alebo vyslobodzovania zranených ľudí identifikovať rôzne komponenty pod vysokým napätím. Palubné napätie elektromobilov pritom neraz presahuje 400 V.
Bosch sa rozhodol odpojiť akumulátory od siete riadenou explóziou.
O správne načasovanie "odpálenia" sa postará tento malý čip (rozmery cca 10 x 10 mm).
Odpálime to a hotovo
S riešením, ako z problému von, prišla nemecká spoločnosť Bosch. Tá predstavila upravený riadiaci čip Bosch CG912, ktorý je schopný rozpoznať nehodu a pomocou pripojených pyropatrón fyzicky odpojiť vysokonapäťové akumulátory od siete elektromobilu. Čip jednoducho zariadi riadenú explóziu, ktorá sa postará o nenávratnú deštrukciu potrebných súčiastok. Posádka sa však údajne nemusí ničoho báť, explózia pri akumulátoroch bude takmer nepostrehnuteľná a odohrá sa v zlomku sekundy po náraze. Taktiež je zabezpečené, aby prípadné úlomky z nej nijako neprenikli do priestoru pre posádku.
Pozor na akumulátor a zvyškové napätie
Ani takto riadená explózia však nedokáže odstrániť najväčšie riziko pri nehodách elektromobilov, ktorým je požiar samotného akumulátora. Vývoj akumulátorov, samozrejme, napreduje, kým sa však dostanú do výroby "nehorľavé" akumulátory, ešte to potrvá. Dovtedy si musia výrobcovia poradiť iným spôsobom. Jedno z nich predviedlo Volvo, ktoré postavilo okolo akumulátora elektrickej verzie XC40 akúsi deformovateľnú klietku pohlcujúcu časť kinetickej energie pri náraze. Nebezpečenstvom tiež ostáva zvyškové napätie v sieti, ktoré môže byť, za istých podmienok, rovnako nebezpečné, ako keby bolo auto stále „pod napätím“. Predstavitelia Bosch však ubezpečujú, že pracujú na viacerých riešeniach, ktoré urobia elektrické autá v blízkej budúcnosti ešte bezpečnejšími.