Tento spôsob sa kedysi skutočne používal a fungoval. Mrznutiu nafty zabránil. Teploty pod bodom mrazu totiž spôsobujú, že začnú v nafte kryštalizovať parafíny, ktoré následne zanesú palivový filter i tenšie potrubia. Do nádrže diesela (s nepriamym vstrekovaním) sa preto zvyklo doliať trochu benzínu. Vďaka primitívnejšej konštrukcii tento typ agregátov neprotestoval.
V prípade moderného motora to neskúšajte
Dnes je situácia trochu iná. Presnejšie povedané, do moderných vznetových jednotiek s vysokotlakovým priamym vstrekovaním benzín ako prevenciu pred zamŕzaním určite nelejte. Znižujete tým totiž mazací účinok nafty a doplatiť na to môže nielen palivový systém, ale v konečnom dôsledku aj celý agregát. V dnešnej dobe sa dá vyhnúť mrznutiu nafty oveľa jednoduchšie.
V zimných mesiacoch skrátka tankujte naftu obohatenú o špeciálne prísady, ktoré zabezpečujú, že spomínané kryštáliky parafínu ostanú príliš malé na to, aby zaniesli filtre a auto neštartovalo.
Nájsť také palivo nie je žiadny problém, na našich čerpacích staniciach sa totiž predáva nafta prispôsobená klimatickým podmienkam. Poznáme letnú naftu triedy B, ktorú na pumpách tankujeme od polovice apríla do konca septembra. Následne na scénu prichádza prechodová nafta triedy D, ktorá zvládne teploty do - 10 °C, no a zimná nafta triedy F až do - 20°C. Niektoré firmy navyše ponúkajú i prémiové palivá s ochranou až do - 40 °C. Podstatné tiež je nenechávať auto odstavené s letnou naftou v nádrži až do zimy. Mohlo by sa vám to vypomstiť.
Riedenie nafty s benzínom rozhodne v neodporúčame. Tento trik v prípade starých áut fungoval, moderným dieselom sa ale páčiť nebude a narobí viac škody ako úžitku. Navyše keď máte počas zimných mesiacov možnosť tankovať aditivovanú naftu do nižších teplôt na každej čerpacej stanici, tak nad prilievaním benzínu nemusíte rozmýšľať ani na sekundu.
Zdroj: Autoviny.sk