Napriek tomu, že Toyota GR Supra za sebou ešte nemá oficiálne meranú jazdu na čas na severnej slučke Nürburgringu, hlavný vývojár Tetsuya Tada má sebavedomie. Je presvedčený, že jeho auto dosiahne lepší čas ako adekvátne BMW Z4 M40i.

„Ešte sme nerobili testovací okruh,” vyjadril sa Tetsuya Tada pre Road & Track. Pripomenul, že auto sa prvýkrát najprv postaví na trať s tempomatom s obmedzovačom rýchlosti, ktorý je nastavený na 250 km/h. „Je možné, že jedného dňa sa rozhodneme ísť na trať bez obmedzovača. Ale aj s ním je to veľmi rýchle auto. Na Severnej slučke naše kupé zajazdí čas hlboko pod 8 minút. Časy na úrovni cca 7:40 dosahuje úplne poľahky,” ubezpečuje.

Roadster kontra kupé

S BMW Z4 má GR Supra nemálo spoločného, napríklad motor, prevodovku, brzdy... Obe vozidlá však navrhli podľa celkom odlišných filozofií, preto sú medzi nimi rozdiely. Bavorský model má byť viac luxusný a pohodlný športový roadster s veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. GR Supra má byť plnokrvný športiak, ktorý japonskí inžinieri vyvinuli pre rýchle zdolávanie zákrut. Umožňuje to ideálne rozloženie hmotnosti 50/50, veľmi nízko položené ťažisko, tuhosť vozidla takmer ako v legendárnom Lexuse LFA a kratší rázvor pri širšom rozchode kolies s dokonalým pomerom 1,55.
 

GR Supra je papierovo rýchlejšia

Vlastnosti novej Toyoty GR Supra vidieť na jej výkonoch. I keď majú obe autá pod kapotou 6-valec s výkonom 340 koní, kabriolet Z4 potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h 4,6 s, zatiaľ čo Supre postačia iba 4,3 s. A aký bude rozdiel na  Nürburgringu? V tejto chvíli to nevieme. Ani sériový model BMW Z4 na trati zatiaľ svoj čas nemá. Nemecký magazín Sport Auto síce dosiahol na Nordschleife čas 7:55. Šlo však o predprodukčný model BMW Z4. Lepšie zrýchlenie a prepracovaná konštrukcia budú s určitosťou pracovať v prospech Toyoty. Nuž, zdá sa, že aj pre to nás čaká zaujímavý rok. A ak pôjde všetko hladko, obe autá by sme pre vás mali testovať aj v my redakcii.