"V rámci Európy patríme medzi krajiny s najnižším počtom smrteľných nehôd," uviedol na tlačovej konferencii prezident PZ Milan Lučanský. Dodal, že Slovensko má najmenej smrteľných nehôd na obyvateľa spomedzi krajín V4 a menej ako Rakúsko. Ani to však nemení nič na situácii, že v roku 2019 zomrelo na slovenských cestách o 16 ľudí viac, než rok predtým (245 obetí v roku 2019 oproti 229 obetiam v roku 2018).
Objektívna zodpovednosť vo väčšom
Nelichotivé výsledky úmrtnosti na cestách sa polícia chystá riešiť zvýšeným dohľadom nad dodržiavaním pravidiel cestnej premávky. Ako zdôraznil Róbert Bozalka, viceprezident Policajného zboru SR, polícia to hodlá riešiť aj intenzívnejším využívaním inštitútu objektívnej zodpovednosti. Najviac nehôd spôsobili vodiči tým, že porušili niektorú z povinností vodiča (napr. nevenovanie sa šoférovaniu, telefonovanie a pod.), druhou najčastejšou príčinou bolo prekročenie max. povolenej rýchlosti a na treťom mieste sa ako príčina ukázala nesprávna jazda cez križovatku.
Tragické piatky
Pri bilancovaní dopravných nehôd sa ako najhorším dňom v týždni ukázal piatok. V tento deň zomrelo na slovenských cestách až 45 ľudí, z pohľadu mesiacov bol na tom najhoršie máj (12 mŕtvych), zatiaľ čo pri hodnotení týždňov sa ako mimoriadne tragický ukázal 46. týždeň (11. – 17. novembra) s počtom 19 mrŕtvych.
Najhorší deň v týždni: piatok
Najhorší mesiac: máj
Najhorší týždeň: 46. týždeň (11. - 17. november)
Viac mŕtvych chodcov
Problémom je stále aj zvyšujúci sa počet usmrtených chodcov. Z celkových 245 obetí bolo až 75 chodcov a 14 cyklistov. V autách zahynulo 135 ľudí (78 vodičov a 57 spolujazdcov), na motocykloch 21 (19 vodičov, dvaja spolujazdci).
Diaľnice sú najbezpečnejšie
Pri pohľade na počet tragických nehôd podľa kategórií cestných komunikácií sú na tom najlepšie diaľnice (4 mŕtvi). Nasledujú rýchlostné cesty (5 obetí), tzv. ostatné cesty (41 obetí), cesty III. triedy (42 obetí), cesty II. triedy (44 obetí) a logicky najhoršie skončili cesty I. triedy, ktoré si v roku 2019 vyžiadali až 109 mŕtvych.