Dizajnový jazyk automobilky zostal v absolútnej miere zachovaný. Aj tak by sme mohli definovať exteriér nového Cullinanu. A to nehovorím ako výčitku, práve naopak. Cullinan tým dáva najavo svoju mohutnosť a kolmá nielen predná maska, ale prakticky celá predná časť, dáva pocítiť, kto je v ríši SUV „kráľom“.
Najluxusnejšie SUV sveta má V12 s 420 kW (571 k).
Pod prednou kapotou nájdeme 6,75-litrovú preplňovanú zážihovú V12 s maximálnym výkonom 420 kW (571 k) a 850 Nm. Ako obvykle, Rolls zrýchlenie na 100-ku neuvádza, nehodí sa to predsa k jeho štýlu. Pomalý však Cullinan jednoznačne nebude.
Bočná silueta už nepripomína toľko Rolls-Royce, ako predná časť.
V interiéri bude mať zákazník k dispozícii 2 verzie, buď klasickú zadnú lavicu pre 3 pasažierov, alebo luxusné 2 kreslá so stredovým tunelom, na ktorom budú ovládače k elektrickému posuvu alebo vstavaná chladnička. Tak trocha tuším, ktorý variant bude obľúbenejší.
V kufri dostane zákazník 2 sedačky, aby mohol sedieť v pohodlí aj pri takom pikniku.
Keďže ide o prvé SUV značky a tiež o prvý automobil z Goodwoodu s pohonom všetkých kolies, Rolls zverejnil aj nejaké informácie vhodné do terénu. Maximálna brodivosť je 540 mm, vzduchové pruženie je samozrejmosťou. Doplnkom je systém, ktorý pri strate adhézie dotlačí koleso späť k povrchu, čím sa zlepšuje trakcia na rôznych povrchoch. Pohon všetkých kolies si automobil vypožičal z BMW X5.
Superluxusný interiér ponúkne 2 zadné samostatné kreslá.
Dvere si otvoríte ako je na značku typické, teda proti sebe. Po odomknutí vám Cullinan zlepší nastupovanie tým, že zníži svoju svetlú výšku o 40 mm. Dĺžka Cullinanu je úctyhodných 5 341 mm, rázvor dosiahol slušných 3 295 mm. Pohotovostná hmotnosť je na úrovni 2 660 kg. Množstvo asistentov asi ani netreba spomínať. Očakávaná cena je niekde na úrovni 300-tisíc eur. I keď je to možno pre niekoho veľa, verím, že o zákazníkov núdzu mať nebude.
Zdroj foto: Rolls-Royce