Ako hovorí fabrika, pri vývoji druhej generácie modelu Ghost veľmi pozorne načúvala hlasom klientov vlastniacich prvý Ghost a zapracovala všetky ich zmysluplné požiadavky. Jeho desaťročné pôsobenie na trhu je pritom dostatočne dlhou dobou na to, aby auto upravili podľa komplexných požiadaviek. Bez zaujímavosti nie je fakt, že kým v USA a Európe svoj Ghost väčšina majiteľov aj šoféruje, v Ázii sa väčšinou nechávajú voziť na zadných sedadlách. Z toho vyplýva aj väčší tlak Európanov na jazdné vlastnosti, zatiaľ čo v Ázii trvajú na špičkovom infotainmente. Jedno však mali spoločné, od svojho auta očakávali rovnakú porciu luxusu a prestíže ako v prípade väčšieho Phantomu, no zároveň viac uvoľnenia a menej formálnosti. Už len z tohto musí byť každému jasné, akú ťažkú úlohu pri tvorbe druhej generácie modelu Ghost automobilka Rolls-Royce mala.
Rolls-Royce Ghost II je skutočným palácom na kolesách. Prázdny má 2490 kg. Napriek tomu dokáže aj s posádkou na palube zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,9 s. Maximálna rýchlosť je 250 km/h, batožinový priestor má objem 507 l.
Hliníkové 12-valcové kráľovstvo
Technicky vzaté nie je Ghost ničím iným, ako menším, no výrazne upraveným Phantomom. Používa rovnakú hliníkovú platformu (využíva ju aj Cullinan), celková dĺžka novinky však narástla na 5546 mm (+ 89 mm), šírka zasa na 1978 mm (+ 30 mm). Špeciálnu pozornosť konštruktéri venovali odhlučneniu, podlaha aj priečky medzi kabínou, motorom a batožinovým priestorom preto využívajú dvojité steny. Kvôli rozloženiu hmotnosti je motor uložený až za prednou nápravou (rázvor má hodnotu 3295 mm), nejde pritom o žiadny maloobjemový hybrid, Rolls-Royce Ghost II svojim zákazníkom dopraje „plnotučný“ benzínový dvanásťvalec 6.75 V12 Twin-turbo s výkonom 420 kW (571 k) a krútiacim momentom 1600 Nm. Ten posiela silu cez osemstupňový automat ZF na všetky štyri kolesá. Tie sú mimochodom aj všetky riadené, čo zvyšuje obratnosť auta v uliciach a stabilitu pri rýchlych diaľničných presunoch.
100 kg izolácie
Na interiéri záleží mnohým náročným zákazníkom snáď ešte viac ako na samotnej technike, fabrika sa preto netají tým, že na jej odhlučnenie použila až 100 kg tlmiacich materiálov. O príjemnú akustiku sa postará audiosystém s výkonom 1300 W, osemnásť reproduktorov a ako subwoofer slúžia aj ozvučené dutiny v prahoch karosérie. Samozrejmosťou je prvotriedna komfortná aj bezpečnostná výbava či rozmarné prvky v podobe osvetleného stropu pripomínajúceho nočnú oblohu plnú hviezd, či podsvietená palubná doska.
Do predaja by sa mal Rolls-Royce Ghost II dostať ešte v priebehu roka 2020.