Samozrejme to môže vyzerať ako vtip, vyraziť si k Stredozemnému moru v rámci práce. Ale samotný Rolls-Royce správne dodáva, že južné francúzske pobrežie a jeho cesty predstavujú dokonalú kombináciu rôznych typov povrchov a topografie, ktoré bude musieť elektrické kupé dôstojne zvládnuť a čo najlepšie zamaskovať, aby sa k majiteľom do kabíny prenášalo minimum rušivých vibrácií a zvukov
Ak chcete niečo také zvládnuť, potrebujete samozrejme v prvom rade špičkovú platformu v kombinácii s dokonalým zavesením a Briti naznačujú, že práve ich technika sa tomu blíži.
Rolls-Royce Spectre má byť vďaka svojej novej hliníkovej platforme vystuženej oceľovými komponentmi autom s doteraz najvyššou torznou tuhosťou karosérie svojej značky.
Do šasi budú samozrejme integrované i batérie, čo má opäť zvýšiť tuhosť konštrukcie a zároveň znížiť ťažisko, zaujímavé však bude tiež sledovať, ako sa to prejaví na pohotovostnej hmotnosti. Autá s najslávnejšou soškou na maske sú totiž známe okrem iného aj tým, že už vo svojej konvenčnej podobe, teda so spaľovacími motormi, patria k tomu najťažšiemu v triede osobných vozidiel.
Keď už hovoríme o karosérii, asi by sme mohli spomenúť, že bočné hliníkové panely patria k najdlhším komponentom svojho druhu, ktoré kedy Rolls-Royce použil. Napríklad alumíniový plech od predných stĺpikov po zadné svetlá majú štyri metre. A dvere s dĺžkou jeden a pol metra sú opäť najdlhšie v histórii značky.
Spectre bude patriť k tým autám, ktoré budú schopné „čítať“ cestu pred sebou a podľa toho prispôsobovať odpruženie v závislosti na nastavenom režime a požadovanej miere komfortu. Vďaka tomu by auto malo byť schopné rozpoznať nielen kvalitu asfaltu, ale pomocou satelitnej navigácie bude sledovať, či má pred sebou rovinky alebo zákruty. Niečo také dnes nie je zase také neobvyklé, lenže Rolls-Royce využije tieto dáta k automatickému odpojovaniu stabilizátorov. Na rovných úsekoch ich odstaví, aby bolo auto ešte pohodlnejšie, pred oblúkmi ich naopak opäť pripojí, aby sa kupé nenakláňalo.
Aby elektrická novinka obťažovala cestujúcich čo najmenej, dali si záležať i zamestnanci zodpovední za aerodynamiku. Pôvodne vychádzal koeficient odporu na 0,26, po návšteve v aerodynamickom tuneli, testovaní, digitálnom modelovaní a presnejšom vyhodnotení výpočtov v RR skonštatovali, že sa vyššie uvedenú hodnotu Cd podarilo znížiť na 0,25.
Rolls-Royce zároveň priznáva, že ešte nemá hotovo. Na francúzskom pobreží potrebuje najazdiť 625 tisíc kilometrov, značná časť z toho prebehne na spomínanom okruhu Miramas, ktorý ponúka viac ako 60 km uzatvorených tratí, pričom celkový testovací program vozidla je nastavený na 2,5 milióna km.
Rolls-Royce Spectre má byť hotový už v priebehu tohto alebo začiatkom budúceho roka. Prví zákazníci sa potom ku svojmu kupé dostanú v druhej polovici roka 2023.
zdroj: Rolls-Royce