Röntgenová technológia nám už desaťročia pomáha nielen v medicíne. Mercedes-Benz ju chce oprášiť a používať trocha netradične, pri analýze crash testov. Práve röntgenové lúče dokážu prejsť rôznymi materiálmi do hĺbky a zistiť tak, ako sa deformujú pri náraze vo vnútri.
Tím vedcov pri prvých testoch uviedol, že výsledky simulácií sa nelíšia od zistených deformácií, ktoré zaznamenali pomocou röntgenových lúčov.
Prvé pokusy prebiehajú v centre i-protect Tech Center. Rýchla röntgenová technológia vytvorí pri crash teste statické zábery definovaných oblastí, čím umožní technikom sledovať vnútornú deštrukciu materiálu pri náraze. Podľa vedcov sú snímky vysoko kvalitné a ostré.
Pod karosériou sa skrýva množstvo dielov, ktoré pri náraze nie je vidieť.
Ďalšou výhodou je prepojenie s dátami z počítačových simulačných modelov. Inžinieri tak môžu zistiť, ako veľmi sa teória líši od praxe. To pomôže pri ďalšom zvyšovaní bezpečnosti. Všetky možnosti zlepšenia pasívnej bezpečnosti môžu v budúcnosti priniesť menej zranených a mŕtvych na našich cestách.
Testy ukázali, že počítačové simulácie nie sú až také zlé
Vo virtuálnom svete umožňujú digitálne modely skúmať tiež pohyby ľudského tela pri nehode a preventívne tak vyvíjať nové možnosti bezpečnosti. Tím vedcov pri prvých testoch uviedol, že výsledky simulácií sa nelíšia od zistených deformácií, ktoré zaznamenali pomocou röntgenových lúčov.
Röntgenová technológia prejde karosériou ako nôž maslom.
Mercedes-Benz však nie je jediná automobilka, ktorá túto technológiu bude využívať. Medzi ďalšími značkami sú tiež Volkswagen alebo Seat, ktorý využíva na výrobu kolies aj (u nás známe vďaka kauze) prístroje CT. Uvidíme časom, kam sa vývoj bezpečnosti dokáže posunúť.