Ďalšie zmeny ešte len prídu
Samozrejme, to si vyžiada premiestnenie výroby typov Škoda Karoq a Seat Ateca, ktoré v súčasnosti vyrábajú v Kvasinách, a koncern im bude hľadať celkom nové miesto, pravdepodobne vo východnej Európe. Tieto presuny súvisia aj s elektro-inváziou značky Volkswagen, na ktorú sa treba poriadne pripraviť, a s ktorou vo Wolfsburgu už dnes počítajú. Potrebné budú ohromné výrobné kapacity sústredené špeciálne na výrobu elektromobilov, ktoré koncern umiestni vo fabrikách v Emdene a Hanoveri od roku 2022.
Nikto však dnes nevie odhadnúť, aký bude mať premiestnenie výroby Passatu do Českej republiky dopad. Ani nie tak ekonomický, ako skôr imidžový. Najmä v očiach zákazníkov, ktorí sú takí citliví na štítok „Vyrobené v Nemecku". Hoci po technologickej stránke je veľmi logické, že bude vznikať v susedstve spolu s veľmi príbuzným typom Superb. Pôvodne sa pritom špekulovalo o tom, že by naopak český závod mohol prísť o Superby, ktoré mali presúvať do Nemecka. Proti tomu vášnivo vystupovali odbory, pretože tento model je vlajkovou loďou Škody. Zdá sa, že Nemci rozumne ustúpili a vezmu si iné.
Ani to však nebude také jednoduché, keďže aj dve české továrne spoločnosti Škoda už pracujú takmer na 100 %. Je viac ako pravdepodobné, že si to vyžiada výstavbu novej tretej továrne v Európe, pričom do úvahy prichádza Bulharsko a Turecko. A ešte paradoxnejšie je, že zatiaľ čo výroba Passatu by sa mala presunúť do Česka, Škoda Karoq (vyrábaná v Kvasinách a Mladej Boleslavi) sa bude od roka 2019 vyrábať aj v Osnabrücku v Nemecku, keďže Škoda nestíha plniť dopyt po kompaktnom crossoveri a potrebuje rozšíriť výrobu do tretej továrne. Na jednom mieste by teda vyrábali Karoq, Tiguan a čoskoro začnú s produkciou kabrioletu T-Roc v roku 2020.