Liquid Piston prepracovali rotačný motor. Ich prvé dielo, X Mini z objemu 70 cm3 dokáže vytlačiť 3 k a pritom váži len 1,81 kg.

V Liquid Piston sa pozreli na problematiku rotačného motora a celý koncept prekopali. S Wanklom od Mazdy majú spoločný snáď len excentrický hriadeľ. Veľmi elegantne vyriešili problém stieracích tesnení (apex seals), ktoré premiestnili z rotora na steny komory, takže nemusia vstrekovať olej priamo do spaľovacieho priestoru. Ani rotor nie je trojuholníkový, má tvar akéhosi natiahnutého valca. Zmenili aj komoru, teraz jej tvar pripomína trojuholník. Do vrcholov tohto trojuholníka osadili sviečky, zapálenie zmesi teda prebieha na troch rôznych miestach. Motoru pritom ponechali pre Wankel typickú jednoduchú konštrukciu.



Pozrime sa, ako to celé funguje. Sacie porty sú na prednej strane komory a výfukové na zadnej. Obidva typy portov sú umiestnené symetricky pre tri spaľovacie priestory. Nasávaný vzduch sa cez sací port a otvor v rotore dostane do spaľovacieho priestoru, otáčaním rotora sa port uzavrie a následne stlačí zmes. Potom ju zapália, prichádza expanzia, ktorá točí rotorom, až kým sa nezačne ukazovať výfukový port. Následne rotor výfukové plyny vytlačí cez otvor v rotore a výfukový port. Zaujímavé je, že všetky tri spaľovacie priestory v komore fungujú naraz a využívajú Aktinsonov cyklus.



Rotačný motor od Liquid Piston skutočne funguje. Postavili vzduchom chladený X Mini s objemom 70 cm3, ktorý váži len 1,81 kg a produkuje 3 k pri 10 000 ot. Navyše je veľmi kompaktný. X Mini vyskúšali aj v motokáre, pre porovnanie 79 cm3 piestový motor s výkonom 3 k váži približne 10 kg.

Rotačný motor nie je mŕtvy, Liquid Piston úkázali možú budúcnosť

Dieselový variant by mohol slúžiť na predĺženie dojazdu elektrických áut

Majú aj výkonnejšie koncepty motora

Liquid Piston podporuje vo vývoji agentúra DARPA, ktorá vidí zaujímavé aplikácie tohto rotačného motora. X Mini sa už teraz hodí ako motor do kosačky, elektrocentrály, alebo na pohon dronov. Majú aj koncepty motora s výkonom 40 k a 70 k, ktorý bude spaľovať naftu a vážiť len asi 14 kg. Pritom sa zmestí do škatule 25 x 20 cm. Dieselový motor by mohol v slúžiť ako generátor a predlžovať dojazd elektrických áut pre masy.