Zatiaľ čo pohotovostná hmotnosť sa u mnohých typov skutočne zastavila a s novou generáciou nezriedka aj klesne, rozmery áut taký zvrat nedosiahli. A ktovie, či a kedy aj dosiahnu. Takmer každé nové auto je stále väčšie, ako to predchádzajúce. To dáva priestor vzniku nových malých tried, na ktoré dovtedy nebol rozmerový priestor, ani dôvod.

Postupne sa posúvajú hranice jednotlivých kategórií, veď dnes už autá z malých tried majú rozmery tých zo strednej triedy v minulosti. Podobný prípad je aj nové BMW 3, ktoré opäť narástlo. Voči prvej generácii E21 sa už nedá porovnať, to meralo na dĺžku 4 355 mm. Aktuálna 3ka má 4 709 mm, čo je o dobrých 35 cm viac. Ak to porovnáme s o triedu väčšou 5kou, stačí nám ísť o 3 generácie dozadu. Ešte dnes rozšírený model generácie E39 mal celkovú dĺžku 4 775 mm. Tam sa však jeho nadradenosť nad novou BMW 3 končí.

Už rázvor 2 851 mm voči 2 830 mm hovorí jasne v prospech menšej trojky. Nová 3-ka je aj širšia. Veď 1 827 voči 1 800 mm nie je zanedbateľný údaj. Výškovo je 3ka nad 5-kou tiež. Je to 1 442 mm voči 1 435 mm. Auto strednej triedy tak narástlo na veľkosť vyššej strednej triedy z prelomu milénia. A to sú autá, ktoré na našich cestách ešte úplne bežne jazdia.

Generáciu E39 môžete bežne stretnúť na našich cestách, už je však rozmerovo menšia, ako nová 3ka

Ponuka motorov je tiež veľmi odlišná. Trojka sa spolieha viac na 4-valce, 6-valce budú zatiaľ dva, okrem M3ky, a časom pribudnú aj 3-valce. Väčšia 5-ka začínala na 6-valcoch a pokračovala V8. V ponuke bol jediný 4-valec, aj to len diesel. Cieľom článku nebolo porovnať oba automobily s jednoznačnými plusmi, len poukázať na fakt, ako sa za posledných 20 rokov zväčšili autá. Otázkou len zostáva, kedy sa to skončí?

Zdroj: motor1.com

Staršia 5-ka síce ponúkne väčšie motory, ale väčšie rozmery nie.