Diaľničnú križovatku stavajú podľa plánu
"Práce na hlavnom ťahu diaľnice D1 sa začnú v 4. kvartáli 2024. Vodiči, ktorí budú prechádzať po tejto trase, pôjdu po novovybudovaných obchádzkach," povedal pre Denník N Grzegorz Domaradzki z manažmentu poľskej firmy Budimex a doplnil, že pôjde konkrétne o "tri jazdné pruhy v každom smere mimo priestoru realizácie prác".
Doprava má byť takto organizovaná celý rok až do konca roka 2025. Kedy prejdú po novej diaľničnej križovatke prvé vozidlá, je otázne. Budimex je známy tým, že doma u severných susedov často dokončuje nové rýchle cesty v predstihu.
Či sa podarí výstavbu prepojenia D1 a D4 dokončiť skôr ako ku koncu roka 2025 bude závisieť od mnohých faktorov vrátane počasia. "Momentálne práce idú podľa harmonogramu," okomentoval Domaradzki.
Poliaci sa zároveň už intenzívne pripravujú aj práve na spomínané rozsiahle práce, ktoré si vyžiadajú obmedzenia motoristov. "Kontrakty so subdodávateľmi už máme na približne 95 percent prác," uviedol manažér Budimexu s tým, že chcú na projekte vo veľkom pracovať spolu s domácimi slovenskými firmami.
Stavebný projekt pod oficiálnym názvom D1 Bratislava – Triblavina (rozšírenie) zahŕňa kritizovanú chýbajúcu križovatka diaľnic D1 a D4. Bez nej stráca nový vonkajší obchvat Bratislavy svoj zmysel, keďže kamióny sú namiesto plynulého prechodu na D4ku nútené naďalej využívať napríklad preťažený Prístavný most, alebo už niekoľko mesiacov intenzívne aj Seneckú cestu, ktorou je možné prepojenie na D4.
Trasa rozšírenej D1 Bratislava – Triblavina začína pred bratislavskou mimoúrovňovou križovatkou Vajnory, pričom rozirovanie úseku končí v diaľničnej križovatke Triblavina.
Zdroj: Denník N