Ak sme vás práve navnadili, musíme zároveň dodať, že by ste sa ešte mali obrniť istou trpezlivosťou. Nový Elroq 60 a verzia Sportline sú totiž od začiatku roka zatiaľ dostupné len na domácom českom trhu či v Nemecku, predpokladáme ale, že slovenskí motoristi budú musieť na tieto novinky čakať maximálne pár týždňov. Tak by sme sa mohli v menšom predstihu pozrieť, čím budú chcieť zaujať.

„Šesťdesiatka“ sa logicky zaradí medzi Elroq 50 a 85, pričom čísla (ako asi tušíte) odkazujú na približnú kapacitu použitých trakčných batérií.

V prípade nového prevedenia majitelia dostanú akumulátor s kapacitou 63 kWh, pričom využiteľných z toho je 59 kilowatthodín. Podľa výrobcu stačí uvedená zásoba energie na dojazd 423 až 430 kilometrov v prípade základnej výbavy Essence, 395 až 428 kilometrov v rámci prostredného stupňa Selection, respektíve 395 až 424 kilometrov, ak dáte prednosť najvyššej novej výbave s tradičným označením Sportline.

Prostredná batéria má deväť článkových modulov a na rýchlonabíjačkách s jednosmerným prúdom zvládne maximálny výkon 165 kilowattov. Podľa Škody je preto možné auto nabiť z 10 na 80 percent v priebehu 24 minút.

Elroq 60 je tiež poháňaný len jedným elektromotorom s maximálnym výkonom 150 kW, teda 204 koní a najvyšším krútiacim momentom 310 Nm. Tieto parametre škodovke stačia na zrýchlenie z miesta na stovku za rovných 8,0 sekundy a maximálku 160 km/h. To je o sekundu lepší čas v porovnaní s akceleráciou Elroqu 50 a o 1,4 sekundy horší výsledok oproti Elroqu 85, ktorý má zároveň rýchlosť posunutú na 180 km/h.

Na českom trhu bude Elroq 60 dostupný od 882 000 Kč, v prepočte približne 35 100 eur, zatiaľ čo u nás by mal stáť (tiež v základe Essence) stáť najmenej 36 470 eur.

Sportline nie je len o čiernych doplnkoch

Rovnako ako v prípade iných mladoboleslavských modelov, aj Elroq Sportline dostane množstvo čiernou lakovaných detailov. Patria k nim napríklad kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišty okolo bočných okien či pozdĺžne lišty strešného nosiča.

V čiernej sú tiež nápisy na prednej kapote i veku batožinového priestoru, náznak difúzora v zadnom nárazníku alebo spojler v tom prednom. K výbave auta patria tiež zatmavené bočné okná a takzvané prevedenie Sunset je aplikované aj na sklo piatych dverí.

V kabíne nájde predné športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a čalúnením kombinujúcim kožu s materiálom Suedia, trojramenný športový volant dodávaný sériovo s vyhrievaním a páčkami na ovládanie intenzity rekuperácie či nerezové pedále.

Bez doplácania má výbava Sportline tiež diódové svetlá Matrix LED, zadné bočné airbagy, integrované indukčné nabíjačky mobilov s aktívnym chladením, ale tiež inak naladený podvozok znížený vpredu i 15 a vzadu o 10 milimetrov, ktorý automobilka dodáva i inými pružinami a inak naladenými tlmičmi.

4x4 je na ceste

Základný Elroq 60 Sportline na českom trhu stojí v prepočte 40 270 eur a za zatiaľ najdrahší Elroq 85 Sportline dáte u susedov 44 250 eur. V priebehu roka 2025 potom očakávajte rozšírenie ponuky štvorkolku Elroq 85x.

zdroj: Škoda