Nepochybne by sa toho, čo na autách dodnes nedáva celkom zmysel, dalo napočítať oveľa viac. Peter z Volant.TV si vybral týchto 5. Že ktorých? Venujte pozornosť krátkemu videu, ktoré nemá ani 3,5 minúty vzápätí môžete v diskusii nechať svoje nepochopiteľné postrehy z motorizmu. Možno chalan natočí aj druhý diel inšpirovaný vašimi námetmi. Za nás však za prvé video palec hore.
Rozumiete týmto veciam?
@Šofér15 LM YouTubeLebo ten zákon formuloval idiot, ktorý vie o autách, bezpečnosti cestnej premávky a jazdení vôbec veľké hovno a ďalších 150 bezmozgových idiotov v parlamente za to zdvihlo ruku. To je jediný dôvod prečo autám nesvietia aj zadné svetlá. Okrem toho denné svietenie je vo všeobecnosti nezmysel. Vozidlá by mali svietiť len normálnymi stretávacími svetlami a bolo by po probléme.
Pripomeňme si históriu vzniku denného svietenia. Kedysi sa zapínali svetlá kto ako chcel. Niektorí šetrílkovia však aj za zníženej viditeľnosti šetrili žiarovky, lebo oni ešte na cestu videli. Ťažko bolo týchto idiotov prinútiť svietiť a policajti viedli nekonečné spory a hádky s vodičmi, ktorí tvrdili, že podľa nich ešte vidno dobre a že pokutu nezaplatia. Zákonodarci to vyriešili tak, že sa proste bude svietiť stále a tak bude v každom počasí a v každej dennej či nočnej dobe zabazpečená dobrá viditeľnosť vozidiel. Začali pravda zase vznikať námietky, že je nezmysel svietiť za pekného slnečného dňa svetlami. Výrobcovia sa toho chytili a vymysleli "denné svietenie". Čo pridrbaní zákonodarcovia schválili. Tým sme sa dostali späť na začiatok problému, pretože zase tí istí šetrílkovia svietia denným svietením aj za zníženej viditeľnosti a sme tam kde sme boli na začiatku problému. Ak by vodiči správne používali osvetlenie vozidla nebola by vznikla potreba uzákoniť celodenné svietenie, následne by nevznikli pridrbanné denné svetlá a nevrátili by sme sa späť k problému, že vodiči nesprávne používajú osvetlenie vozidla a za zníženej viditeľnosti jazdia na pridrbanom dennom svietení namiesto normálneho osvetlenia. Takže sme sa po kružnici dostali na začiatok problému ktorým je nesprávne používanie osvetlenia vozidla. A tento problém sa dá odstrániť jedine zrušením denného svietenia a zavedením povinnosti svietiť stretávacími svetlami. Lenže keď to denné svietenie tak pekne dizajnovo vyzerá, však?
@deboDenne svietenie je jedna z blbosti, ktoru sme odkopirovali tkzv Zapadnej Europy, alebo skor od Rakuska.
Nasi pani si mysleli, ze ked daju povinne denne svietenie, nebudu uz ziadne nehody.
Niekolko rokov dozadu uvazovalo Rakusko nad tym, ze zrusi denne svietenie. Pri dennom svieteni vyraba alternator viac prudu, co zvysuje spotrebu auta. U jedneho auta to je zanedbatelne mnozstvo, ale pri pocte aut, ktore sa pohybuju po ceste, je znecistenie ovzdusia vyssie.
Samozrejme, dnesne diodove svetla nemaju taky vplyv na alternator, odber prudu, ako klasicke halogenky v stretavacich svetlach.
Ale aj tak zaujimave, preco denne svietenie nezavedie napriklad Nemecko ?
@deboRakúšania už dávnejšie zistili, že im nehodovosť po zavedení celodenného svietenia nijako neklesla. Má to len ten efekt, že si viac blbčekov môže počas dňa rozsvietiť na svojom aute všetko, vrátane hmloviek a diaľkových svetiel, bez ohľadu na rozumnú potrebu.
A zadné denné svetlá nesvietia preto, aby sa vodiči nefixovali na svetlá pred sebou a neprehliadli iných účastníkov premávky, napríklad cyklistov.
@deboDenné majú fungovať asi tak že ak je šero,sneženie,dáždˇ o hmle ani nehovorím tak sa majú prepnúť stretávačky . Mám dorobené drl ale musia byť prepojené z súmrakovým senzorom . Iba tak to funguje tak ako má. Aj kedˇsom proti svieteniu cez deň je to ako stierač na ponorke .
Mnoho ľudí nerozumie ešte stále páčke smeroviek načo slúži :D
Za mna nerozumiem fake koncovkám výfuku alebo prečo sa SUV Mazda CX3 a mnoho iných áut nazýva SUV ked majú svetlú výšku sedanu? napr daná CX3 má svetlú výšku 160mm (officialny mazda katalog a cenník) a mazda 6 má výšku 165mm (taktiež off. katalog)
Nestráca sa potom tým zmysel "SUV"? Argument prečo SUV ostáva potom len vyšší posed,čo nie vždy je pravda pretože napr aj Voyager,Sharan má rovnako vysoký posed
@GaboCely koncept SUV, cize sportovo-uzitkovych aut sa casom prestransformovalo na nieco uplne ine. Dnes staci, aby auto bolo zdanlivo vyssie alebo oplastovane a automaticky je z toho SUV. Pritom drviva vacsina tychto aut nie je ani sportova ani uzitkova. Nanajvys su to crossovery.
Pri doslovnom preklade SUV by to mali byt silne auta so sportovym charakterom a zaroven s dostatocnym vnutornym priestorom. Pre mna toto splnaju kombiky nemeckej trojky, XC70, Subaru a pod.
@AhmedCely koncept SUV je zle...ako moze byt sportove auto a mat zaroven vysoko tazisko, makky podvozok a velka vaha... ked sa toto zacali ludia pytat tak vyrobcovia hned prehodili, ze je to sportove ako na sportove aktivity do prirody... presne ako pises. Vacsina su len crossovery lebo maju len predny nahon. Jedina vec co ich oddeluje od beznych aut je ze maju velky priemer kolies a aby sa tam tie kolesa zmestili tak vykroja vacsi otvor v blatnikoch a daju vyzsie tlmice... ale na polnej ceste zapadne rovnako ako hociktora octavia ci 308... ved dnes je moda mat aj 4x4 bez uzavierky diferencialu... tak to je uz co za 4x4 system? Dalsia vec je, ze po psr rokoch pride na kupu pneu a ked ludia zistia, ze pneu na ich skveli karoq budu stat 150e jedna kvalitna guma, tak obujavu kadejake lacne ksunty ako kleber, barum alebo no name znacky a buraju a dostavaju smyky na miestach kde by vobec nemali... ale co ma chudak robit, kedze v technicaku nema mensie nez 17tky a chcel velke auto za malo penazi a teraz je problem pri kupe pneu... a este aj zimne musi kupit...
@Ultimate Badass14,57
Mas ten pocit, ze ked ja obujem auto na Barumky za 100 eur, a ty na Michelinky zy 200 eur, ze uz sa ti nic nemoze stat ?
Nezabudni, ze ty zaplatis tych 200 eur aj za znacku.
Netvrdim ze ta Michelinka nebude o nieco lepsia, ale urcite nie o tolko, ako je u nich rozdielna cena.
vykon nad 100 kW a maximalna rychlost vacsia ako 130 km/h.
dufam, ce EU komisia coskoro presadi elektronicke obmedzenie vykonu aj rychlosti (v na STK zapecatenej ciernej skrinke) a on-line sledovanie sposobu jazdy (a porovnaie online s databazou obmedzeni) KAZDEHO vozidla v EU.
DPF filter "teoreticky" je dobrý nápad. Má chytať sadze ktoré sú pri nových nafťákoch stále menšie a viac škodlivé, lebo sa dostávajú sa hlboko do pľúc. DPF má tieto sadze zachytiť a potom spáliť keď je na to vhodná príležitosť. Toľko teória....reálne je to sprostosť, lebo ľudia si dokážu kúpiť nafťák na jazdenie po meste do obchodu, na pár kilomerov. Najekologickejšie by bolo zakázať naftu do osobných áut, znížiť spotrebnú dať na benzín, nedávať priamy vstrek (tiež zbytočný problém pri benzíňaku, vznikajú sadze pri inak bezproblémovom motore, zasa naháňaju -1% spotreby).
@neviem menoHlavne nikde nezistíš čo ide z DPF filtra pri spaľovaní sadzí. Zrejme v rámci ekologickej korektnosti sa o tom taktne mlčí. A tiež som sa nedočítal či peľový filter v aute dokáže zachytiť to svinstvo z výfuku auta predo mnou, ktoré si práve vypaľuje DPF filter. Mne to pripadá tak, že síce nedýcham svinstvo z dízla v malých dávkach po meste ale si to vychutnám v plnej miere v momente keď predo mnou ide vypaľovač filtra.
Kdesi som síce čítal, že pri vypaľovaní idú len nejaké neškodné látky, ale nechce sa mi veriť že keď spaľuješ svinstvo, tak produktom spaľovania je osviežovač vzduchu.
@neviem menoDPF a teória malích sadzí je len dobre vymyslené klamstvo školiteľov, ktorému vela automechanikov naletelo.
Downsizing je ďalšia kravina...
Ja jazdim I4 - 2,20l D. a syn V6 - 3,60l b. Obaja máme aerodynamicki a váhovo podobme, ak nie rovnaké auta, a takmer identickú spotrebu. Len trocha rozdiel vo výkone v prospech benzinaku. Tak o čom tie vylepsovaky?
A na záver... Pred pár dňami som bol svedkom autonehody, kedy auto vbehlo do jazera. elektricky ovládaná sedačka vodiča sa v prípade nehody ( ponorenia do vody ) samovoľne posunula na doraz ku volantu. Stačilo malinké zaváhanie, a vodič by zostal zakliesnený pod vodou.
Inak súhlas s autorom članku.
denne svietenie je urcene na slnecny den, bezny den pod mrakom a podobne, myslim ze dovodov bolo viacero ak napr farba vozidla ktora splyvala s porstredim za autom, nasledne horuci vzduch stupajuci z vozovky smerom nahor a mozno aj dalsie ine, a preco len svetla v predu? lebo auto ktore vam ide oproti sa priblizuje podstatne rychlesie ako auto jazdiace pred vami vo vasom smere alebo auto stojace pred vami vo vasom smere, a to ze vodici nepoznaju vyhlasku co sa tyka pouzivani svietidiel to je demencia slovaka, mame vodicov ktory nevedia kedy sa pouzivaju parkovacky stretavacie a dialkove potom tu mame vodicov co pouzivaju hmlovky aj v kolonach a podobne a to len preto ze to dobre vyzera a bohuzial i takych ktory nevedia kde sa to zapina (hmlovka) a ked sa im to podari zapnut tak nevedia ako to vypnut tak jazdia s tym stale,.
...oznacovanie motorov na vozidlach je normalne ked si u dealera zajednavate nove auto tak je to v ponuke vybavy, takze ten kto si kupuje auto nove sam to tam chce, tak sa netreba cudovat preco to tam je....
@PribrzdenýAhoj, treba si pustit video, ktore je v clanku vlozene.
@MaroS TopSpeed.skA naco je dobre na dychavicnom motorceku? Ignorant, keby len vedel aky je ten motor na prednej naprave lahky a ako dobre sa stym jazdia zakruty, ako lahko sa vytacali tie na kratko poskladane prevody, ten hrubsi zvuk, ktory cloveka tesil, lebo znel lepsie nez 1,4 ci 1.6mpi a v neposlednom rade. Ktora atmosfera dokaze mat az dvojnasobny krutiaci moment, nez pocet koni? to nedokazal ani VTEC v case atmosfer Taktiez tie oznacenia... V case rychlo a zbesilo, NFS underground si vedel, ci mozes vyzvat na sprint druhe auto. Taktiez nebolo nic lepsie ako ked som na 1.2htp viackrat nechal za sebou 1.9tdi(90konove v 3kovych golfoch) ci 1.4 mpi fabia alebo 1.6mpi v octavii alebo ked som zistil, ze na 1.4vtec S v civice nemam... Leto, 11 hodin vecer. cesty prazdne a vedla teba sa postavi chalanisko a zacne sa posuvat dopredu a obaja vedeli co sa bude diat... alebo smerom od patronky az k stanici ci dlhe diely, cesta z DNV smerom na obchvat, ta siroka cesta co tam kedysi bola teraz len same kruhace... Vracal som sa vecer od priatelky pekne odpocinuty a este som si dal sprint s dalsimi dvomi, co len dobru naladu umocnilo... . a hlavne, sme nemali silne auta s krutakom ako dizel... mali sme max 100koni 1.6mpi alebo 1.9tdi v otcovom aute a bolo nam to jedno, neslo nam o to letiet 200, ale dat si sprintik aj ked to slo len do 80km/h, lebo na patke uz netahalo vobec... autor moze len tisko zavidiet. Sice sme mali hovna pod kapotou, ale spomienky ostatnu na vzdy :)
@Pribrzdenýnetreba. Autor clanku ma asi existencnu krizu, dievcata s nim nechcu spavat a kamarati sa mu smeju, tak sa rozhodol, ze sa zviditelny nepodstatnym videom... staci si otvorit google a da sa to tam najst, netreba o tom hned robit video... ja osobne som rad tym oznaceniam... Ako inak spoznam napr. 2.0tdi bi turbo... taktiez naco su potom na autach oznacenia ako RS, GTI, WRX atd? tiez nanic... laikovy to nic nehovori a ten co sa vyzna spozna sportovu verziu modelu uz z dialky... ked si chlapec kupi svoje prve GTI, GTR, WRX atd. tak sa stavim o 10e, ze to na kufri auta bude chciet mat. Koniec koncov, kazda automobilka necha majitela rozhodnut sa ci to tam chce mat alebo nie. a naco boli take veci ako 1.2, 1.6 atd? Z toho isteho dovodu... naco sa oznacovali auta ako GL, GLX, GLXI atd? Naco si dnes ludia robia z pc bedni diskoteku a natlacia si tam plno farebnych lediek? Naco si ludia kupuju predrazene oblecenia a pchaju milion fotiek z dovolenky na socialne siete? No aby sa mohli ukazat/pochvalit nie? Je to prirodzena ludska vlastnost. Fakt neviem co riesi... Denne svietenie? Tiez som pocul o tom, aby sa ludia nefixovali len na zapnute svetla a potom neprehliadali ostatnych ucastnikov premavky... ja osobne to mam v aute nastavene tak, ze s daylight svietia aj zadne svetla. V tuneloch a podkazdoch nemam problem s tym, ze som zabudol zapnut svetla a sest 40 centovych ziaroviek si mozem dovolit vymenit o nieco skor, lebo im tym skracujem zivotnost... hlavne, aby ma bolo vidiet... video ma minimalnu hodnotu a cudujem sa, ze ste to sem dali...