Osud tak chcel, že niektoré autá majú zaujímavejšiou históriu, než ostatné. A hoci takto často uvažujeme len v intenciách veteránov, či youngtimerov, aj úplné novinky majú často hneď na začiatku svojej kariéry originalitu takmer zaručenú. Rozhodne bude medzi podobné unikáty patriť aj zaujímavá séria 800 ks modelu Lada Vesta NG, teda verzií po facelifte. Tie stihla ruská automobilka postaviť ešte pred vypuknutím známeho vojenského konfliktu, ktorý výrobu Vesty NG zastavil. A aj keď sa hovorí, že Lada už teraz pracuje na obnovení jej výroby, nič nie je zatiaľ isté. Do úvahy totiž prichádza aj možnosť, že sa automobilka sústredí už na úplne novú generáciu, ktorú si postaví výlučne vo vlastnej réžii.
Zlatú metalízu na Veste NG v Togliatti nazvali „Garfield“.
Limitka z Iževska
Ako píše ruský portál Lada online, čoskoro bude k ruským dílerom značky Lady vyexpedovaná zaujímavá 800 ks edícia modelu Vesta NG, ktorú automobilka postavila ešte predtým, než sa výrobné pásy Vesty NG v Iževsku nadobro zastavili. Ide o modernizovanú verziu Vesty, ktoré stihli vyrobiť vo všetkých štyroch karosárskych verziách (sedan, Cross sedan, SW, Cross SW). Edícia je pochopiteľne limitovaná a aspoň nateraz ju výrobca nedokáže rozšíriť, ani keby veľmi chcel a po autách sa len zaprášilo. Vzhľadom na vysoký počet dílerstiev v krajine je predpoklad, ža každý z nich získa maximálne dva kusy. Automobilka dokonca pozastavila aj jeho propagáciu a ako uvádza Lada online, AvtoVAZ vydal príkaz na zastavenie testovacích zákazníckych jázd, či novinárskych testov Vesty NG. Toto všetko robí z tejto série zaujímavú záležitosť, ktorá by jedného dňa mohla mať medzi priaznivcami značky vysokú zberateľskú hodnotu. Automobilka AvtoVAZ plánuje obnoviť výrobu Vesty NG najskôr v roku 2023, či sa tak však naozaj stane, zostáva vo hviezdach.
zdroj: Lada online