Pri pohľade do diskusií na internetových stránkach s koncovkou „.ru“ je vidieť, že domáci nad čínskym Moskvičom krútia nosom. Nie všetci, ale určite väčšina. Nepáči sa im samozrejme v prvom rade pôvod tohto auta a nadšením nehíkajú, ani pokiaľ ide o dizajn či techniku.
Otázkou samozrejme je, či si môžu momentálne kvôli politike svojho štátu a federálnej vlády vyberať, túto tému ale prenecháme iným stránkam. My sa trochu detailnejšie pozrieme na to, čo chce Číňan predať Rusovi pod jemu známou značkou.
Nový Moskvič 3 je 4410 mm dlhý, 1800 mm široký a 1660 mm vysoký crossover s rázvorom 2620 mm, teda vozidlo, ktoré svojimi základnými rozmermi zodpovedá približne Škode Karoq.
O jeho výrobu/kompletizáciu sa stará koncern Kamaz, pričom zamestnanci skladajú vozidlá v niekdajšej moskovskej továrni Renaultu, ktorá ale pred príchodom Francúzov patrila štátnemu podniku AZLK (Avtomobilnyj zavod Leninskovo komsomola), kde sa kedysi Moskviče skutočne produkovali.
„Moskovčan“ s čínskym pasom bude Rusom ponúknutý s tromi typmi pohonu. Základom sa stane benzínová atmosférická jedna-šestka s výkonom 109 koní, ktorá bude dostupná výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Druhou alternatívou sa stane preplňovaný štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 150 koní a krútiacim momentom 210 Nm. Ten bude tiež párovaný s so šesťstupňovým manuálom, zákazníci ale dostanú možnosť vybrať si automat v podobe bezstupňového variátora.
O niečo neskôr má doraziť elektrický Moskvič 3e (obdoba JAC iEVs4) s elektromotorom SY Power a trakčným akumulátorom SinoEV, technické detaily ale príliš známe nie sú. Baterka by mala mať kapacitu 187 Ah, ale nepoznáme pracovné napätie, takže vám to na kilowatthodiny neprevedieme. Dojazd? Podľa predbežných správ by to malo byť 410 kilometrov a hovorí (podľa stránky Autonews.ru) sa o pomerne skromnom výkone 68 koní.
Bez ohľadu na použitú pohonnú jednotku bude mať nový Moskvič vždy poháňané len predné kolesá, pričom pohotovostná hmotnosť benzínových „trojok“ sa má pohybovať okolo 1440 kg, zatiaľ čo elektrická 3e má vážiť 1800 kg.
Ako sme spomínali, v prvej fáze budú Rusi svojim spôsobom skladať Lego a do konca tohto roka by nemalo vzniknúť viac ako 600 vozidiel. Väčší počet áut má začať vznikať už v decembri, ak by sme sa ale mali začať baviť o skutočnej produkcii spojenej so zváraním karosérií a lakovaním, tento krok je naplánovaný až na rok 2024.
zdroj: Autonews.ru, Dp.ru