Čínske či ruské auto?
Ruský automobilový priemysel pocítil hlboký prepad a začiatok ruskej agresie na Ukrajine mu uštedril množstvo rán, z ktorých sa dodnes ani zďaleka nespamätal. Krajina sa pokúsila postaviť na vlastné nohy a začať budovať sebestatočnosť. Súčasťou plánu bol návrat Moskviču. Ak by sme však povedali, že pokus o oživenie tejto značky aktuálne pokrivkáva, stále by to bol príliš slabý opis.
Celý projekt pritom nemá zďaleka len biznisový kontext, tamojšie politické špičky si doslova „podávali kľučky“ v ruskom závode, aby sa odprezentovali s tým, čo malo konečne predznamenať ruský úspech na poli automobilov. Dajme na chvíľu bokom fakt, že ide v podstate o čínske auto JS4 z dielne koncernu JAC Motors, ktorému iba dali značku Moskvič. Ukazuje sa, že predajné čísla nie sú vôbec také oslnivé, ako sa zástupcovia Moskviča snažia podsúvať verejnosti.
V novodobom Moskviči by ste ruské komponenty hľadali márne. Predáva sa v benzínovej i elektrickej verzii.
Manažéri Moskviču húževnato hovoria o tom, že odovzdali zákazníkom už dve tisícky áut, upozorňuje portál Drom.ru. Do konca roka tohto roka malo byť hotových 600 áut: z toho 400 v benzínovej a 200 v elektrickej verzii. Predaj Moskviča odštartoval tesne pred Vianocami 21. decembra 2022, no vyzerá to tak, že veľa Rusov si ho na Vianoce nezadovážilo. A to pritom treba povedať, že samotné auto nevyzerá vôbec zle.
Drom.ru si na tému posvietil bližšie a zistil, že do konca roka bola zaregistrovaná len šestica áut Moskvič 3, z toho až 5 išlo do firiem poväčšine spriaznených so štátom. Celé fiasko dokresľuje fakt, že šiesty Moskvič putoval do rúk manažéra automobilky, ktorým je Maxim Liksutov. Hoci ide stále len o začiatok predaja, potvrdzuje sa, že oficiálnym štatistikám sa v Rusku často nedá veriť. Najnovšie zistené informácie ani zďaleka nenaznačujú úspech nového Moskviča.
Zdroj: Drom.ru, Autonews.ru