Z ruských výrobných liniek zišlo mnoho nesmrteľných legiend.
Automobilky z ostatných častí sveta vidia Rusko ako lukratívny trh a náležite tam smerujú svoje aktivity. Miestne značky sú napriek tomu nedostatočne konkurencieschopné. Vládna dotácia by výrobcom mala pokryť náklady na výskum, spĺňanie náročnejších emisných limitov a na rozvoj zamestnanosti.
Rusko v roku 2012 zaviedlo kontroverzný recyklačný poplatok, ktorým zaťažilo všetky dovezené autá. Získané finančné prostriedky mali pokryť budúce recyklácie vozidiel. Voči tomu sa ostro ohradila Európska únia, pretože takéto spoplatnenie by vylučovalo ruské členstvo vo Svetovej obchodnej organizácii (WTO). Krajina preto následne poplatok zaviedla aj na autá vyrobené v samotnom Rusku.
271 miliárd rubľov má slúžiť najmä ako podpora pre domácich výrobcov automobilov, ktorí v súčasnosti dokážu len ťažko konkurovať súperom z iných krajín.
Ruské autá to nie sú len Lady. Táto krajina má aj vlastného výrobcu superšportov a team v F1.
Povráva sa, že vláda plánuje do priemyslu naliať finančnú pomoc najmä kvôli tomu, aby cena doma vyrobených vozidiel kvôli zavedenému recyklačnému poplatku nemusela stúpať.
Miestna vláda sa nepokúša stimulovať tento priemysel po prvýkrát. Obyvatelia majú napríklad možnosť využívať úvery, ktoré sú určené práve na kúpu automobilu. Napriek tomu Rusko zaznamenalo až 6 % medziročný pokles predaja vozidiel.
Zdroj: reuters.com
Prečítajte si aj: Nová hra v Rusku - "Nájdi svoje auto!"