Lada Niva je späť! Po nedávnych majetkových presunoch v rámci ruskej automobilky AvtoVAZ a spätnom odkúpení práv na používanie mena „Niva“ od koncernu GM sa v Rusku znova oficiálne rozbehla výroba modelu Lada Niva. A hoci ju Rusi prezentujú ako horúcu novinku, v skutočnosti ide o „prilepenie“ loga Lada na doterajší Chevrolet Niva. Ten pritom automobilka AvtoVAZ verejnosti predstavila už v Moskve v roku 1998. Vtedy ešte ako Lada Niva 2 (VAZ 2123) a malo ísť o nástupcu klasickej Nivy. Po peripetiách s nedostatkom peňazí ju fabrika nakoniec pustila o dva roky do sériovej výroby, no už v priebehu krátkeho obdobia sa do hry vložil koncern GM, zainvestoval do jej výroby a za „odmenu“ dostal práva na používanie mena Niva. Od 23. septembra 2002 tak začína z výrobných pásov schádzať Chevrolet Niva.
Pôvodne to mal byť nástupca klasickej Nivy už v roku 1998. Potom však došli peniaze a celý príbeh nabral úplne iný smer.
Návrat do rodiny
Po odkúpení podielu GM späť do ruských rúk sa tak na dennom svetle opäť ukazuje aj stará známa Lada Niva. Automobilka tak má v ponuke dve „Nivy“, jednu pôvodnú, ktorá sa medzičasom premenovala na Lada 4x4 a „novú“ s rovnakou technikou prezlečenou do mierne modernejšieho kabátu. Ako však tvrdí marketingový riaditeľ Lady, Olivier Morne, nová Lada Niva výborne dopĺňa aktuálny výrobný program fabriky a tvorí komfortnejšiu alternatívu k tradičnej Lade 4x4.
Lada Niva je naozaj "luxusnejšou" alternatívou k Lade 4x4. Dokazuje to napríklad aj možnosť elektrického vyhrievania čelného okna.
Čo bude so Chevroletmi?
Automobilka AvtoVAZ sa vyjadrila aj na adresu súčasných majiteľov predchádzajúceho modelu Chevrolet Niva. Podľa dohody sa bude starať aj o „záručný“ servis modelov Chevrolet, pričom preberie všetky servisné povinnosti pôvodnej automobilky s účasťou GM (GM-AvtoVAZ). Majitelia „amerických“ Nív sa tak môžu naďalej spoľahnúť na servisnú podporu materskej automobilky AvtoVAZ (vrátane dodávky náhradných dielcov). Mimochodom, výrobný závod novej Lady Niva nesie názov LADA West Togliatti.