Aby sme boli spravodliví, Jaguar mal v indickom koncerne Tata veľmi nezávideniahodnú pozíciu. Jeho predaje na rozdiel od Land Roveru a Range Roveru neustále padali a značka ako taká skutočne potrebovala oživiť. Poriadne oživiť.
Otázkou ale je, či toto nie je s ohľadom na doterajšiu klientelu „cez čiaru“. Niet divu, že smerom k vedeniu Jaguaru padalo množstvo otázok o rozsahu užívania drog marketingovým oddelením.
Jaguar sa rozhodol šokovať už prvou kampaňou. Skupinka inkluzívne pôsobiacich ľudí oblečených do výrazných farieb mala samozrejme hlavne prebrať všetkých z letargie. Čo sa – úprimne povedané – vážne podarilo.
Reakcie verejnosti však boli takmer bezvýhradne negatívne, takže autori tejto kampane to môžu hrať maximálne na „aj negatívna reklama je reklama“.
Veľký deň D mal byť pre nový Jaguar práve dnes. Automobilka pripravuje odhalenie konceptu Design Vision na dnešný večer, v rámci akcie Miami Art Week. Základy budúcnosti značky sa však na internet opäť dostali o niečo skôr.
Po sieti kolujú zjavne počítačové ilustrácie ohromného ružového kupé s dlhou kapotou, bez zadného okna a zadným čelom pripomínajúcim mriežku stacionárnej klimatizácie.
O zábavu máme postarané tak či tak
Pretože je za únik obrázkov zodpovedná stránka Cochespias, budeme veriť, že ide o skutočné továrenské zábery. Tento zdroj predčasne odhaľovaných noviniek obvykle nezlyháva. A je zrejmé, že novinka skutočne nemá absolútne nič spoločné s tým, čo sme od Jaguaru doteraz videli.
Asi by sme mali ešte raz pripomenúť, že ide o koncept a nie sériový automobil. Zároveň platí, že prvý nový produkčný model po reštarte má byť veľký elektrický sedan. Keď nič iné, minimálne bude zaujímavé sledovať, či sa to Jaguaru skutočne podarí, alebo budeme v priamom prenose sledovať jeho zánik. Berieme si kolu a pukance…
zdroj: Cochespias cez Autocar