O možnej novej generácii Toyoty MR2, ktorá bola prvýkrát predstavená v polovici osemdesiatych rokov, sa hovorí už pomerne dlho. Japonská automobilka stihla oživiť nástupcu Corolly AE86, s pomocou BMW vzkriesila Supru a o malom dvojsedadlovom športovom modeli sa začalo diskutovať už niekedy v roku 2018.
Prezident Toyoty Akio Toyoda je známym automobilovým nadšencom a fanúšikom športových modelov, ktorý v rozhovoroch s médiami pravidelne spomínal „oživenie troch súrodencov“, čím mal na mysli modely Supra, Celica a MR2.
A pretože modely GR Supra a GT/GR 86 (ktoré môže byť vnímané aj ako nástupca Toyoty Celica) sú už nejakú dobu v predaji, pozornosť automobilky, respektíve jej športovej divízie Gazoo Racing sa zamerala na tretí menší stroj.
Fotiek máme zatiaľ len pár, ale aj z toho mála je zrejmé, že koncept nazvaný jednoducho Sports EV je veľmi malý dvojsedadlový roadster s odnímateľným strešným panelom. A presne to je formát, ktorý je typický aj pre predchádzajúce generácie Toyoty MR2.
Midship Runabout 2-seater
Silueta novej štúdie je zjavne veľmi nízka a aj preto môžeme predpokladať, že jej batérie nebudú uložené pod podlahou. Kvôli nízkej pozícii cestujúcich by pohonná jednotka i časť akumulátorov mohli byť sústredené v zadnej časti, zatiaľ čo zvyšok a riadiaca elektronika by boli ukryté pod krátkou a nízkou prednou kapotou.
Nenápadné logo GR na prednom nárazníku je pomerne jasnou nápoveďou, kam tento model patrí a kto je zodpovedný za jeho vývoj. Netušíme však zatiaľ, či bola Toyota schopná postaviť toto auto na kompletne prepracovanej platforme e-TNGA, alebo bolo nutné navrhnúť a vyrobiť úplne nové šasi.
Toyota už niekoľkokrát naznačila, že chce v prípade elektromobilov uprednostňovať cenovú dostupnosť pred dlhým dojazdom, čo – spoločne s potrebou udržať hmotnosť na nízkej úrovni – je presne tým receptom, ktorý by mohol byť akceptovaný zákazníkmi hľadajúcimi relatívne lacný športový model.
zdroj: Toyota