U nás je ozaj veľmi smutné, že ani subsystémy. ako cesty a okolie komunikácie. v mnohých prípadoch nereflektuje aktuálne storočie. Tankodromy, nebezpečné krajnice, chýbajúce stredové a postranné čiary, chýbajúce či prehnité zvodidlá, alebo žiadne oplotenie mnohých úsekov diaľnic. To je úplne bežná realita slovenských ciest.
Vznikne malý tím odborníkov pre inteligentnú mobilitu
Ministerstvo dopravy SR však potrebuje celkom mastný peňažný balík a odôvodňuje to skutočnosťou, že už v súčasnosti sú vo vozidlách zabudované inteligentné systémy, ktoré zabezpečujú nielen komunikáciu s okolitými vozidlami, ale aj so zariadeniami, ktorými sú vybavené pozemné komunikácie. Neustály vývoj a rýchle napredovanie zavádzania inteligentných systémov do praxe vyvíja tlak aj na Slovensko, aby sa zvyšovala bezpečnosť aj plynulosť na cestách. Na Ministerstve dopravy a výstavby SR preto vznikne tím odborníkov, ktorí sa inteligentnou mobilitou budú zaoberať. Spolu s Úradom podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu rezort dopravy na to získali grant vo výške 6,9 milióna € z eurofondov.
„Tím asi desiatich odborníkov by mal vzniknúť ešte tento rok. Jeho úlohou bude čo najskôr zistiť, ako sa Slovensko v oblasti inteligentnej mobility môže posunúť vpred. Samozrejme, chceme sa inšpirovať najlepšími riešeniami tak, aby sme nastavili správne smerovanie Slovenska v tejto oblasti a pripravili kvalitné legislatívne zázemie, ktoré momentálne nemáme,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
Okrem toho bude úlohou tímu vyhodnotiť legislatívu a záväzky voči Európskej únii v tejto oblasti a tiež posilniť spoluprácu medzi súkromným, verejným a akademickým sektorom s cieľom dosiahnuť spoločné napredovanie Slovenska.
Zdroj: Mindop.sk foto: shutterstock